برگزاری دوره‌های مهارت آموزی بهترین روش جذب دانشجو است

رئیس دانشگاه آزاد استان آذربایجان شرقی گفت: با توجه به دغدغه جوانان امروزی در حوزه اشتغال و بازار کار، بهترین روش جذب دانشجویان جهت تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی، برگزاری دوره های مهارت آموزی است. 

عزیز جوان‌‌پور رئیس دانشگاه آزاد استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تاسیس رشته‌‌های نوین و میان رشته‌ای در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به دلیل مشخص نبودن سیاست‌‌های وزارت علوم، امکان ثبت رشته‌‌های جدید و میان رشته‌‌ای وجود ندارد و این موضوع زمانی محقق می‌‌شود که از سوی مسؤلان آموزش عالی مساعدت انجام شود اما فعلا امکان پذیر نیست.

رئیس دانشگاه آزاد استان آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری کارگاه‌‌های مهارت‌‌آموزی در زمینه اشتغال دانشجویان اظهار کرد: در تلاش هستیم برای رشته‌‌هایی که دوره‌‌های کارورزی آن‌‌‌ها برگزار نمی‌‌‌شود یا از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند، دوره‌‌‌‌های مهارت‌‌‌‌‌آموزی برگزار کنیم تا دانشجویان با فضای بازار کار آشنا شوند.

جوان‌‌پور تأکید کرد: برای هر رشته یک مهارت در نظر گرفتیم که هر دانشجویی که در دانشگاه تحصیل می‌کند با شرکت در دوره‌‌های مهارت آموزی، در یک زمینه مهارت لازم را کسب کند.

وی درباره اقدامات انجام شده برای جذب دانشجویان جهت تحصیل در دانشگاه آزاد، تاکید کرد: بهترین روش برای جذب دانشجویان جهت تحصیل در دانشگاه آزاد، برگزاری دوره‌‌های مهارت‌آموزی بوده که با رویکرد مدارس تخصصی مهارتی، دانشگاه آزاد در این زمینه موفق عمل کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد استان آذربایجان شرقی در پایان خاطر نشان کرد: زمانی انگیزه‌‌های لازم برای تحصیل دانشجویان در دانشگاه آزاد ایجاد خواهد شد که دانشجویان احساس کنند، مهارت‌‌های لازم در یک رشته را کسب می‌‌کنند و بعد از فارغ‌‌التحصیلی بیکار نخواهند بود. بنابراین تمرکز در زمینه مهارت‌‌‌آموزی دانشجویان می‌‌تواند برای دانشگاه آزاد اسلامی منافعی به همراه داشته باشد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1024903

وب گردی

وب گردی