افتتاح دفتر جلب مشارکت‌های مردمی محک در میدان کتابی

دفتر جلب مشارکت‌های مردمی محک در میدان کتابی با هدف سرعت و سهولت بیشتر در ارائه کمک نیکوکاران با حضور بنیانگذار، اعضای هیأت امنا و مدیره، داوطلبان و نیکوکاران، توسط فرزندان بهبودیافته محک افتتاح شد. 

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، دفاتر جلب مشارکت‌های مردمی محک یکی از راه‌های ارتباط نیکوکاران با مؤسسه محک به شمار می‌روند و خدماتی نظیر دریافت عواید نقدی و غیرنقدی نیکوکاران، عرضه محصولات هنری ساخته شده توسط داوطلبان، سفارش نمادهای تبریک و همدردی را ارائه می‌کنند. این دفاتر، نقش به سزایی در رساندن کمک‌های نیکوکاران به کودکان مبتلا به سرطان به عهده دارند و توسعه جغرافیایی آن نقش مؤثری در سرعت و سهولت بخشی به ارائه کمک‌ها و در نتیجه توسعه ارتباط با نیکوکاران دارد.


توجه به کاهش ترددهای شهری و کنترل آلودگی هوا با افتتاح دفتر کتابی


دکتر «جواد کرباسی‌زاده»، رئیس هیأت مدیره محک،ضمن خیر مقدم به حاضرانی که در یک روز گرم تابستانی مهمان محک شدند گفت: «امروز و در مراسم افتتاح دفتر جدید محک، قدردان تمام نیکوکارانی هستیم که در سال‌های گذشته در تمام شرایط همراه درمان کودکان مبتلا به سرطان بوده‌اند. از سال گذشته که فعالیت غیررسمی این دفتر آغاز شده، 1140 نیکوکار به این دفتر مراجعه و کمک‌های خود را از این طریق به محک ارائه کرده‌اند که از این میان 286 نیکوکار برای اولین بار محک را برای نیت خیرخواهانه و انسان‌دوستانه خود انتخاب کرده بودند. این آمار نشان‌دهنده ضرورت راه‌اندازی این دفتر است»
رئیس هیأت مدیره محک گفت: «نگاه کل‌نگر به تمامی جوانب فعالیت و دغدغه عمل به مسئولیت اجتماعی در محک باعث شده است که همواره نسبت به مشکلات ترافیک و آلودگی هوا حساس باشد. افتتاح این دفتر با توجه به قرار گرفتن در مرکز شهر و دسترسی سریع و آسان نیکوکاران در کاهش آلودگی هوا و ترافیک تأثیر خواهد داشت.»
توسعه جغرافیایی خدمات محک در تمامی ابعاد
دکتر آراسب احمدیان، مدیرعامل محک در مراسم افتتاحیه دفتر جلب مشارکت‌های مردمی، گفت: «طی چند سال گذشته در محک اجرای سیاست‌های توسعه این مؤسسه تحت عنوان «رویه مقیاس‌پذیری»، تعیین روش‌های متنوع و آسان جلب مشارکت‌های مردمی در ابعاد بزرگ‌تر و جغرافیایی وسیع‌تر در دستور کار قرار گرفته است. با تحقق این هدف، نیکوکاران برای اهدای کمک‌های خود می‌توانند به دفاتر دیگری به جز دفتر مرکزی محک مراجعه کنند.»


مدیرعامل محک با اشاره به لزوم پیروی از اصول شفافیت و پاسخگویی اذعان داشت: «در محک همواره براساس اصول شفافیت و پاسخگویی که وظیفه ما در برابر اعتماد یاوران است، دلایل انجام رویه‌های کاری را بیان کرده‌ایم. اکنون نیز به اطلاع می‌رسانیم که همزمان با توسعه جغرافیایی دفاتر جلب مشارکت و موازی با اجرای این سیاست در جهت تسهیل ارتباط با نیکوکاران، یکپارچه‌سازی خدمات در سراسر کشور نیز انجام می‌شود و تا کنون سه خیریه در اصفهان، مشهد و تبریز تحت نظارت محک به منظور ارائه خدمات حمایتی توانمند شده‌اند و تعامل‌ها برای اجرای این اقدام در گیلان و کرمان نیز آغاز شده است.»
وی ادامه داد:« علاوه بر استقرار دفتر جدید جلب مشارکت‌های مردمی در میدان کتابی، واحد استندهای تبریک و تسلیت نیز در این ساختمان مستقر می‌شود تا هزینه‌های توزیع و جمع‌آوری این نمادها که با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو شده‌اند، به دلیل دسترسی‌های بهتر به نقاط مختلف شهر کاهش یابد.»


احمدیان تصریح کرد: «قسمتی از فعالیت‎های بخش خدمات حمایتی نیز به منظور ارائه خدمات مشاوره و روان‌شناسی به خانواده‌هایی که متأسفانه فرزندشان را به علت سرطان از دست داده‌اند، با حضور روان‌شناسان در این ساختمان مستقر می‌شود و در زمینه حمایت‌های روانشناختی مرتبط با سوگ فعالیت می‌کند. دلیل این امر علاوه بر دسترسی آسان‌تر نسبت به بیمارستان محک که در دارآباد واقع شده این است که گاهاَ مراجعه مجدد به بیمارستان بعد از فوت فرزندان برای خانواده از لحاظ روانی و عاطفی سخت است. بنابراین ساختمان کتابی محل مناسب‌تری برای این اقدام خواهد بود.»
این مراسم با نواختن موسیقی توسط ساناز فرزند بهبودیافته محک به کار خود ادامه داد و پس از آن ساناز و امیر دیگر فرزند بهبودیافته محک، روبان قرمز افتتاح دفتر جلب مشارکت‌های مردمی در میدان کتابی، افتتاح شد.


به امید آنکه با مشارکت تمامی یاورانی که 28 سال اعتماد و نیک‌اندیشی خود را سرمایه محک در حمایت از کودکان مبتلا به سرطان کرده‌اند، بهبود مستمر خدمات محک به کودکان مبتلا به سرطان را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024923

وب گردی

وب گردی