فعالیت‌های قرآنی مردمی ساماندهی، حمایت و هماهنگ می‌شوند

مدیر‌عامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور از بررسی نحوه حمایت، انسجام و هماهنگی فعالیت‌های قرآنی بخش مردمی در نشست این اتحادیه خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، دومین نشست اعضای هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور، به میزبانی اتحادیه قرآنی استان اردبیل، در شهرستان اردبیل و همزمان با عید دهه ولایت برگزار شد.

رحیم قربانی مدیر‌عامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور با اعلام این خبر گفت: این نشست از روز گذشته باحضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل و برخی مسئولان دیگر استان آغاز شده و تا بعد از ظهر امروز ادامه دارد.

بررسی فعالیت‌های سه‌ماهه پیش‌روی اتحادیه

وی ادامه داد: بررسی فعالیت‌های سه ماهه پیش روی اتحادیه مدغم کشوری و اتحادیه‌های استان‌ها، بررسی وضعیت قرآنی کشور به ویژه بخش مردمی فعالیت‌های قرآنی و نقشی که نهادهای قرآنی در این رابطه دارند، رصد اتحادیه‌های کشوری و استانی در این مورد، اعلام مواضع اعضای هیئت‌مدیره و مدیران عامل استان‌ها و برخی موضوعات دیگر در این نشست بررسی می‌شود.

ساماندهی وهماهنگی فعالیت‌های قرآنی مردمی

قربانی از هماهنگی فعالیت‌های قرآنی مردمی و حمایت از آنها خبر داد و گفت: یکی از اهداف ادغام اتحادیه‌ها انسجام و هماهنگی فعالیت‌های قرآنی مردمی و حمایت از آنها است و این موضوع هم در دستور کار اتحادیه قرار دارد. همچنین در این راستا طرح ویژه‌ای تدوین ‌شده که مورد بررسی اعضاء قرار خواهد گرفت.

بررسی راه‌کارهای اجرایی بیانیه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص ادغام اتحادیه‌ها

مدیر‌عامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی کشور ادامه داد: بررسی راه‌کارهای اجرایی بیانیه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص ادغام اتحادیه‌ها، بررسی طرح جامعه قرآنیان و ارائه پیشنهاد درخصوص حمایت اتحادیه از جامعه قرآنی در گروه‌های مختلف و نیز توجه به فعالیت‌های مردمی به عنوان بازوی دولتی و حاکمیت، بررسی راه‌های اجرای طرح‌های قرآنی جهادی و توجه بیشتر به مناطق محروم و آسیب‌پذیر و امضای تفاهم‌نامه با اتحادیه استان‌ها در جهت واریز اعتبار شورای توسعه و اجرای برنامه‌های مصوب از دیگر موضوعات و دستورات این نشست است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1024942

وب گردی

وب گردی