نمایندگان دموکرات به دنبال سلب اعتماد از سفیر رژیم‌صهیونیستی در واشنگتن

در پی اقدام رژیم صهیونیستی در ممنوع الورود کردن دو نماینده کنگره به سرزمین‌های اشغالی،‌ نمایندگان دموکرات به دنبال سلب اعتماد از سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن و همچنین تحت فشار قرار دادن سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی هستند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز ، دموکرات‌های ارشد مجلس نمایندگان آمریکا در حال بررسی نحوه واکنش و برخورد با سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا و سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی به دلیل تصمیم صهیونیست‌ها برای ممنوعیت‌الورود «رشیده طلیب» و «ایلهان عمر» هستند.

بر اساس گزاش روزنامه مک‌کلاچی، بیش از 10 نماینده گفت‌وگوها درباره چگونگی ابراز «عدم اعتماد عمیق» به «رون درمر» سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا و «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی را آغاز کرده‌اند.

بر اساس اعلام دو منبع مرتبط با این مذاکرات، نمایندگان در حال بررسی صدور بیانیه‌ای درباره عدم اعتماد به درمر و سپردن فریدمن به بازرس کل تحقیقات هستند.

از میان کسانی که در این مذاکرات مشارکت دارند «الیوت انجل» رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان و «نیتا لووی» از نمایندگان برجسته مجلس نمایندگان آمریکا هستند که هر دو آنها نیز از نمایندگان یهودی ایالت نیویورک هستند.

یک منبع وابسته به کنگره به مک‌کلاچی گفت: «اعضای دموکرات کنگره در حال بازبینی تمامی گزینه‌های خود هستند. درباره درمر موضوع این است که پیشتر نیز عدم اعتماد جدی وجود داشت اما هم اکنون نیز عدم اعتماد جدی دیگری به وجود آمده است و کاملا مشخص نیست که آیا وی نماینده دولت خود است یا خیر.»

ماه پیش درمر مدعی شده بود که به طلیب و عمر اجازه داده خواهد شد تا به سرزمین‌های اشغالی وارد شوند و قانون سال 2017 درباره ممانعت از ورود کسانی که از تحریم اسرائیل حمایت می‌کنند در مورد آنها اجرا نخواهد شد.

طلیب و عمر دو نماینده کنگره از ایالت‌های میشیگان و مینسوتا هستند که از حامیان جنبش «بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم» علیه اسرائیل هستند.

روز پنجشنبه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که به هر دوی این نمایندگان اجازه ورود به سرزمین اشغالی که قرار بود هفته آینده انجام شود داده نخواهد شد چون هر دوی آنها حامی جنبش BDS‌ بوده و در برنامه خود محل سفر را فلسطین عنوان کرده‌اند.

همچنین «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که طلیب و عمر هیچ قصدی برای دیدار با مقامات اسرائیلی ندارند،‌ادعایی که بعدا رد شد.

البته رژیم صهیونیستی اندکی بعد با ورود طلیب به سرزمین‌های اشغالی برای دیدار با مادر بزرگ خود در کرانه باختری به دلیل بشردوستانه موافقت کرد اما طلیب با رد آن،‌ اعلام کرد به دلیل شرایط تحقیر آمیز از این سفر صرفنظر می‌کند.

«استنی هویر» رئیس اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا که اخیرا با تعدادی از نمایندگان دموکرات به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده بود روز پنجشنبه بیانیه‌ای صادر کرده و تصمیم اسرائیل برای ممنوع الورود کردن عمر و طلیب را محکوم و تاکید کرد که این تصمیم تل‌آویو بر خلاف ضمانت‌هایی بود که از درمر دریافت کرده بودند.

سفیر آمریکا در تل‌آویو نیز طی بیانیه‌ای از ممنوع الورودی طلیب و عمر به سرزمین‌های اشغالی حمایت کرد.

علاوه بر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و «چاک شومر» رئیس اقلیت سنا که این اقدام رژیم صهیونیستی را محکوم کرده بودند، کمیته امور عمومی آمریکا و اسرائیل «ایپک» و سناتورهای جمهوری‌خواهی نظیر «مارکو روبیو» از ایالت فلوریدا نیز این اقدام را محکوم کردند.

اقدام رژیم صهیونیستی در ممنوع الورود کردن عمر و طلیب به سرزمین‌های اشغالی تنها اندکی پس از آن صورت گرفت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در توئیتر نوشت در صورتی که اسرائیل به این دو نماینده اجازه ورود دهد «ضعف بزرگی» از خود نشان داده است.

ترامپ هرگونه فشار به اسرائیل برای اجرای ممنوع الورودی را رد کرده و درمر نیز در تماس با گروه‌های یهودی اعلام کرد که این تصمیم رژیم صهیونیستی ارتباطی با رئیس جمهور آمریکا نداشته است.

کد خبر: 1024949

وب گردی

وب گردی