لزوم راه‌اندازی رشته دانشگاهی برای آموزش مربیان متخصص تربیت جنسی

استاد دانشگاه شیراز درباره تربیت جنسی کودکان و نوجوانان گفت: رشته تحصیلی برای تعلیم مربی تربیت جنسی در دانشگاه‌ها نداریم؛ اما متخصصانی باید پرورش یابند تا روش تربیت جنسی را بنیان گذاشته و حتی معایب آن را برطرف کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز٬ سند 2030 که از سوی سازمان یونسکو برای تمام کشورهای دنیا طراحی شده دارای معایبی است که در فرهنگ‌ کشورهای مختلف خود را نشان می‌دهد. اجرای سند 2030در ایران از نظر کارشناسان مشکلات زیادی به وجود می‌آورد. مشکلاتی که تمامی ارکان جامعه از خانواده گرفته تا دولت را درگیر خود می‌کند.

مسعود حسین چاری استاد دانشگاه شیراز در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره سند 2030 گفت: سندی که با فرهنگی متفاوت طراحی شده باشد هرگز برای دیگر کشورها کارآمد نخواهد بود بلکه ناسازگاری‌هایی به وجود خواهد آورد.

وی با بیان اینکه ناسازگاری‌های فرهنگی برای تربیت جنسی کودکان و نوجوانان وجود دارد گفت: باورهای یک کشور با کشور دیگری تفاوت داشته از این رو پرورش فرزند در ایران اصولی دارد که شاید با دیگر ملل تفاوت داشته باشد. بنابراین پذیرش سند 2030 حتما برای کشور تبعاتی خواهد داشت اما تربیت جنسی را نباید رد کرد.

حسین چاری بر ضرورت تربیت جنسی در کشور تاکید کرد و گفت: تربیت جنسی برای هر نسلی ضرورت دارد اما بنابر فرهنگ موجود کشور باید ملاحظاتی در نظر گرفته شود تا دراین برنامه با مشکل مواجه نشویم.

وی درباره ایجاد فرهنگ تربیت جنسی در کشور گفت: جامعه زمانی‌ که برنامه‌ای برای تربیت جنسی نداشته باشد راه خود را در این راستا کورکورانه باز می کند. ابراز نیاز از کارهای مهم جامعه در موضوعات مهم و حیاتی است اما وقتی در متن زندگی مردم چارچوبی برای انجام فعالیت‌ها وجود نداشته باشد هرج و مرج به وجود خواهد آمد.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: رشته تحصیلی برای تعلیم مربی تربیت جنسی در دانشگاه‌ها نداریم. اما متخصصانی باید پرورش یابند تا روش تربیت جنسی را بنیان گذاشته و حتی معایب آن را برطرف کنند.

حسین چاری درباره نقش خانواده‌ها برای تربیت جنسی کودکان و نوجوانان گفت: خانواد‌ه‌ها نقش خود را برای تربیت جنسی کودکان و نوجوانان ایفا می‌کنند. آن‌ها با نظارت‌های مختلفی که بر این موضوع دارند تربیت جنسی فرزندانشان را در دست می‌گیرند اما بعدها شاید برخی از فعالیت‌های والدین زیر سوال برود.

به گفته این استاد دانشگاه متخصصان امر باید روی نوع تربیت جنسی کودکان و نوجوانان نظر دهند.

وی با بیان اینکه والدین باید مسائل مهم جنسی را با کودکان و نوجوانان در میان بگذارند در پایان اظهار کرد: سه نهاد، خانواده، آموزش و پرورش و مذهب باید برای تربیت جنسی کودکان وارد عمل شوند. سندی جامع لازم است تا تربیت جنسی را برای تمام فرهنگ های ایرانی برنامه ریزی کرده و بر اساس چارچوبی اصولی کار را به پیش ببرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024955

وب گردی

وب گردی