عصر جدید سخت‌ترین برنامه‌ایست که ساخته‌ام

احسان علیخانی به همراه داوران و گروه سازنده برنامه «عصرجدید» در امور مخاطبان روابط عمومی رسانه ملی به طور مستقیم از دیدگاه‌های مردم درباره این برنامه با خبر شدند.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، مراسم پرسش و پاسخ عوامل برنامه تلویزیونی عصر جدید با حضور احسان علیخانی مجری برنامه، بشیر حسینی، امین حیایی، آریا عظیمی نژاد داوران برنامه ایمان قیاسی مجری برنامه و مدیران رسانه ملی در سالن همایش های سازمان صداوسیما برگزار شد.

بنا بر این گزارش، در ابتدای این مراسم علیخانی درباره تشخیص استعدادها و نظارت بر عملکرد داورها در سخنانی گفت: به طور مشخص اگر بخواهم درباره جزئیات بگویم در عصر جدید فراتر از ارسال ویدئو و ارزیابی آنها، کم کاری از سمت من بوده که این زحمات را کمتر ارائه داده‌ام. انتقال ویدئو با واقعیتی که وجود داشت بخش دیگر کار ما بود. هر فرد هم مجزا شناخته می‌شد. ما دو باشگاه مهارت مفصل گذاشتیم تا اساتیدی افتخاری بیایند و به بچه ها آموزش بدهند. این طور نبوده که با صرف ارسال یک ویدئو فرد را به روی صحنه فرستاده باشیم.
وی ادامه داد: برخی مهمانان ما سخت‌شان بود که روی صحنه حتی حرف بزنند و تلاش بسیاری کردیم که افراد آماده‌ی روی صحنه رفتن بشوند. عصرجدید یک برنامه تلویزیونی استعدادیابی عمومی است که همه افراد بتوانند در آن حضور پیدا کنند.
در بخش دیگری از این مراسم علیخانی درباره اینکه سرنوشت برندگان چه خواهد شد نیز توضیح داد: ما خیلی درباره این موضوع فکر کردیم و قرار بر این شد که به نفر اول تا پنجم اعتبارات تخصصی اختصاص یابد. کار سختی بود و ما چند شعار در برنامه داشتیم که یکی از آنها همین موضوع بود که فقط در حوزه استعداد و مهارتشان باشد و خود من به صورت برنامه ساز علاقه مندم که این برگزیدگان در فصل بعدی همراه ما باشند.

علیخانی درباره فصل بعدی برنامه نیز تصریح کرد: این کار با اختلاف سخت‌ترین برنامه‌ای است که تا به حال تولید کرده‌ام و فکر می‌کنم که برای فصل بعدی در زمستان 98 آماده تولید فصل جدید باشیم.
در بخش دیگر نشست علیخانی ادامه داد: ما زمان مفصل و طولانی با شرکت کنندگان همراه بودیم و برای اینکه داوران اجرای جذابی را ببینند سعی می‌کردم خیلی ارتباطی بین شرکت کنندگان و داوران شکل نگیرد.
وی درباره تاثیر اظهارنظراتش بر نظر داوران نیز گفت: کاملا این حرف درست است و جاهایی این اتفاق افتاده است و منکر آن نیستم.

وی ادامه داد:گاهی دوستان ما را با آموزش و پرورش و وزارت علوم اشتباه می‌گیرند اما این عزیزان می‌توانند در محیط خود محصولشان را داشته باشند و نتایج آن را به ما اعلام کنند.

همه فقط به ما گفتند اجرای این برنامه ممکن نیست و نه نمی‌شود و برنامه چهارده پانزده ساله داری و این کار را نکن ولی ته دلم حسی به من می گفت که می‌شود. اوج چالش هم‌نسلان ما در زمان گذشته این بود که اگر حفظیاتت خوب است برو رشته انسانی و اگر حل کردنی‌ات خوب است برو ریاضی. بعد در مدرسه اوج تحسین ما کارت‌های صد آفرین بود. اگر ما توانسته باشیم حسی را در خانواده ایجاد کرده باشیم که بچه هایشان را مرور کنند اتفاق مبارکی افتاده است.

وی افزود: تلنت شوها از دهه هفتاد آغاز به کار کرده اند و یک ساختار برنامه سازی است. اما اینکه چقدر تلاش می‌کنیم آن را بومی سازی کنیم اهمیت دارد. محتوا چیزی است که در مخاطب ته نشین می‌شود. اینکه آن را متناسب با فرهنگ خود کنیم از اهمیت بالایی برخوردار است. ابعاد فنی و شکل و تمپوی برنامه ما به لحاظ کیفیت کار بسیار دشواری بود. ما را نمی‌توان با تلنت‌های الان مقایسه کرد ولی ما به عنوان اولین برنامه از اولین برنامه‌های آنها جلوتریم. چیزی هم به بچه ها تحمیل نکردیم و خودشان به آن شاخ و برگ داده‌اند.

علیخانی درباره بودجه برنامه نیز تصریح کرد: بودجه فصل اول پرداخت شده ولی یکی از بزرگترین مشکلات ما همین بودجه است که اگر استقبال مردم نبود به همین جا هم نمی‌رسید.

بشیر حسینی درباره شوخی ناخونک با این برنامه نیز توضیح داد: من از این برنامه تقدیر کرده‌ام و حتی به پشت صحنه آن هم رفته‌ام و از آنها تشکر هم دارم. خوشحالم که با ما شوخی شده است و اگر با خودمان شوخی نکنیم از بیرون این کار را ‌‌با ما می کنند.
علیخانی درباره کارهای خطرناکی که بچه‌ها با الگوبرداری از برنامه عصر جدید انجام می دهند نیز گفت: ما نمی‌توانیم خانواده مصرف کننده را کنترل کنیم ولی جاهایی که می ترسیدیم نشان گروه سنی را استفاده می‌کردیم ولی باید چارچوب و قاعده‌ای برای آن طراحی شود.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1024970

وب گردی

وب گردی