برگزاری نشست بین‌المللی روان‌شناسی و روان‌پزشکی به میزبانی ناجا

معاون بهداشت، امداد و درمان ناجا از برگزاری نشست بین‌المللی روان‌شناسی و روان‌پزشکی نیروهای نظامی و انتظامی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز ، سرهنگ دکتر "محمدرضا حسینی" در نشست خبری گردهمایی بین المللی روان‌شناسی و روان‌پزشکی در نیرو‌های نظامی و انتظامی که در بیمارستان فوق تخصصی حضرت ولی عصر (ع) برگزار شد، گفت: نشست بین‌المللی روان‌شناسی و روان‌پزشکی در نیرو‌های نظامی و انتظامی دوم و سوم شهریور سال جاری با حضور شخصیت‌های علمی و محققان عرصه بهداشت و روان در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی رفاهی پردیس برگزار می‌شود.

وی افزود: این گردهمایی با مشارکت ستاد کل نیرو‌های مسلح، سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی، وزارت دفاع، نیروی انتظامی، وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی ارتش، دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله، دانشگاه علوم پزشکی امین و سازمان نظام روان‌شناختی و مشاوره‌ای برگزار می‌شود.

معاون بهداشت، امداد و درمان ناجا با بیان اینکه در این گردهمایی کارشناسان و متخصصان دیگر کشور‌ها نیز حضور خواهند داشت، گفت: در این نشست ۲ روزه چهار کارگاه تخصصی با عناوین آینده روان‌شناسی نظامی و انتظامی، آسیب‌های عمدی در نیرو‌های نظامی و انتظامی، سنجش و ارزیابی‌های فردی و سازمانی، مداخلات روان‌شناختی در بحران، تاب‌آوری در کارکنان نظامی و انتظامی و سلامت روان و خانواده نیرو‌های نظامی و انتظامی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد : کمیته بین‌‎المللی طب نظامی (ICMM) یک سازمان بین ‎دولتی است که در سال ۱۹۲۰ و پس از جنگ جهانی اول، با آشکار شدن نیاز به همکاری‌های نزدیک ‎تر بین بخش‌های بهداشت و درمان نیرو‌های مسلح در سراسر جهان، تشکیل شد.

دکتر حسینی توضیح داد: نخستین کنگره بین‎المللی طب نظامی در جولای ۱۹۲۱ در بروکسل، بلژیک برگزار شد و همچنین شانزدهمین دوره این نشست برای نخستین بار در ایران برگزار شد.هم‌اکنون این کمیته ۱۲۰ کشور عضو و ۴ کشور ناظر دارد و ۴۲ کنگره جهانی را تاکنون برگزار کرده است.

وی گفت: همچنین، این نهاد با سازمان ‎های بین‎المللی نظیر سازمان بهداشت جهانی، کمیته بین‎المللی صلیب سرخ، سازمان جهانی سلامت حیوانات، شورای بین‎المللی ورزش‎‌های نظامی انجمن جهانی دامپزشکی و انجمن جهانی پزشکی همکاری مشترک دارد.

معاون بهداشت، امداد و درمان ناجا ادامه داد: اهداف اصلی کمیته بین المللی طب نظامی، حفظ و تقویت پیوند میان بخش‌های بهداشت و درمان کشور‌های عضو، ارتقای فعالیت‌های علمی پزشکی و نظامی و مشارکت و پیشبرد عملیات بشردوستانه در زمینه پزشکی و نظامی است.

سرهنگ حسینی با بیان اینکه تاکنون ۲۵۴ نفر برای حضور در این همایش ثبت نام کرده‌اند، بیان کرد: این همایش دو روزه در راستای مسئولیتی است که کمیته بین‌المللی طب نظامی به ایران واگذار کرده و جلسات مختلفی برای ایجاد هماهنگی و استفاده از شیوه‌های علمی در این حوزه برگزار شده است.

وی افزود: ارتش نیز در همین راستا در دو ماه گذشته همایش دو روزه‌ای را در حوزه اختلالات روحی پس از ضایعه برگزار کرد که با استقبال خوبی مواجه شد.

معاون بهداشت، امداد و درمان ناجا گفت: در گردهمایی بین‌المللی روان‌شناسی و روان‌پزشکی در نیرو‌های مسلح دو نشست با موضوع آینده‌شناسی و آسیب‌های عمدی برگزار می‌شود.

وی گفت : ما به دنبال آن هستیم تا جامعه را به سطحی از بالندگی برسانیم که به جای اختلال پس از ضایعه به رشد پس از ضایعه دست یابیم. همچنین به دنبال دست‌یابی به ارتقای سرمایه روان‌شناختی هستیم که شامل توسعه خوش‌بینی، اعتماد به نفس و بالندگی در برخورد با حوادث می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024971

وب گردی

وب گردی