حوادث جاده‌ای سالیانه 5درصد از تولید ناخالص ملی را از بین می‌برد

رئیس پلیس راه ناجا، گفت: به علت تخلفات و تصادفات در طول سال معادل 5درصد از تولید ناخالص ملی کشور را از دست می دهیم که مورد غفلت واقع شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار "سیدتیمور حسینی" در کمیته ایمنی راه های استان قزوین که در سالن جلسات استانداری برگزار شد،گفت: بدون شک هیچ موفقیتی اتفاقی نیست و قطعا در پس تمام دستاوردها نیز برنامه‌های مشخص و قوی وجود دارد.

وی افزود: استان‌های ما در کشور در زمینه پیشگیری از وقوع تصادفات به 3 دسته تقسیم می‌شوند که آمار برخی سینوسی بوده و بعضی هم وضعیت بدی دارند و چندسال است که آمار افزایشی دارند اما قزوین از استان‌های انگشت شمار است که روند کاهشی را حفظ کرده است.

فرمانده پلیس راه کشور، با اشاره به اینکه در ارائه آمارهای عوامل تصادفات نیز سهم عامل انسانی 93 درصد است، گفت: باید بین جرم و مجازات تناسبی عادلانه وجود داشته باشد، چند جرم داریم که مجازات اعدام دارد و وقتی جرم سبک‌تر می‌شود، مجازات هم سبک است.

این مسئول عنوان کرد: یک غفلت در تصادفات جاده‌ای باعث تلفات چندین نفره می‌شود در حالی که مجازات سنگینی برای فرد خاطی قائل نمی‌شویم.

وی گفت: خودروهای ما باید ایمن باشد چراکه به خیلی از عوامل پنهان توجه نداریم و بحث ایمنی و فنی خودرو از جمله این موارد است که در سیستم‌های ایمنی خودرو به ویژه ترمز مهم است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه سهم انسان در وقوع تصادف خیلی بالا است اما معتقدیم که در حوزه راه و وسیله نقلیه باید به کاهش تصادفات برسیم و روی فکر و فرهنگ افراد کار کنیم، افزود: این مسئله بسیار طولانی و زمان بر است تا نهادینه شود.

فرمانده پلیس راه کشور، گفت: ما بازدید میدانی از سطح استان‌های کشور را شروع کردیم و از تمام توانمان برای مرتفع کردن مشکلات استان‌ها از جمله استان قزوین که همکاری خوبی دارند نیز استفاده خواهیم کرد.

این مقام انتظامی یادآور شد: خوشبختانه سال‌هاست استان قزوین سیر نزولی تصادفات و تلفات جاده‌ای را دارد و امیدواریم که همین روال منطقی ادامه پیدا کند.

وی تاکید کرد: شهریور که ماه بحرانی در تصادفات است را در پیش داریم و امیدواریم با کمترین خسارات از آن عبور کنیم که در این صورت تا پایان سال شرایط مطلوبی ایجاد خواهد شد.

فرمانده پلیس راه کشور، گفت: طی برنامه‌ریزی میان مدت سعی داریم تا تمام اصلاحات مورد نیاز را مرتفع کنیم و معتقدیم که تصادف اجتناب ناپذیر نیست و می‌شود آن را کنترل کرد و به صفر رساند چراکه تلفات و تخلفات در این حوزه زیبنده کشور نیست.

حسینی تصریح کرد: متاسفانه به علت تخلفات و تصادفات در طول سال معادل 5 درصد از تولید ناخالص ملی کشور را از دست می دهیم که این موضوع مورد غفلت واقع شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024972

وب گردی

وب گردی