ایده فکری دانشجویان پشتوانه تداوم طرح‌های خیریه است/ پویش لقمه‌های آسمانی در دانشگاه تهران

مسئول گروه خیریه ولیعصر دانشگاه تهران گفت: این گروه به عنوان هسته فکری برای محرومیت‌زدایی توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) ثبت شد و در مدت زمان 3 ماه در یکی از دانشکده‌های دانشگاه تهران حدود 800 پرس غذا برای نیازمندان جمع‌آوری کرد.

امیر حسین راحمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره فعالیت‌های گروه خیریه دانشجویی ولیعصر دانشکده الهیات دانشگاه تهران، گفت: فعالیت‌های این گروه دانشجویی نسبت به فضای تخصصی دانشگاهی و با هدف ترویج فرهنگ کار خیر و خیرخواهانه و حمایت از قشر نیازمند جامعه است.

وی اضافه کرد: گروه خیریه ولیعصر بازدید از پرورشگاه‌ها، تشکیل هیئت برای کودکان ساکن در پرورشگاه، بازدید از آسایشگاه سالمندان، پاک‌سازی طبیعت، کمک به مردم مناطق سیل‌زده، ایجاد پویش در دانشگاه با هدف کمک به مردم آسیب‌دیده از حوادث طبیعی، بازارچه‌های خیریه و برگزاری جشن‌ها را در عمر یک ساله خود با هدف خیریه انجام داده است.

مسئول گروه خیریه ولیعصر دانشکده الهیات دانشگاه تهران با تأکید بر جلوگیری از اسراف در دانشگاه‌ بیان کرد: پویش «لقمه‌های آسمانی» با هدف جلوگیری از اسراف غذای دانشجویان در چند دانشکده از دانشگاه تهران اجرا شد. در این کمپین دانشجویان اضافه غذای خود را قبل از مصرف جدا کرده و در ظرف دیگری قرار می‌دهند و در نهایت این غذاها در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.

به گفته وی، در مدت زمان 3 ماه در یکی از دانشکده‌های دانشگاه تهران حدود 800 پرس غذا برای نیازمندان جمع‌آوری شد.

راحمی حمایت از دانشجویان نیازمند را طرح دیگر گروه خیریه ولیعصر دانست و گفت: دانشجویان کم‌توان از لحاظ مالی شناسایی و به آنها کار دانشجویی با حقوق بیشتر از مبلغی که عرف دانشگاه است، تعلق می‌گیرد. این کار با هدف حفظ شأنیت دانشجویان و آمادگی برای ورود به بازار کار انجام می‌شود.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه دانشجویان با توجه به نیاز جامعه و فضای حاکم بر دانشگاه‌ها دغدغه عدالت آموزشی دارند، گفت: مشاوره انتخاب رشته کنکور با اینکه کار بسیار ساده‌ای است اما هزینه به شدت بالایی دارد، داوطلبان کنکور که از لحاظ مالی مشکل دارند را شناسایی کرده‌ و به آنها برای ورود به دانشگاه کمک کرده‌ایم.

وی ادامه داد: افرادی که دور از فضای علمی دانشگاه نیستند بهترین گزینه برای ارائه مشاوره به داوطلبان کنکور محسوب می‌شوند، دانشجویان رتبه‌های برتر کنکور سال‌های گذشته را شناسایی و در صورت تمایل آنها را به منطقه دروازه غار با هدف کمک به داوطلبان کنکور برای انتخاب رشته دانشگاهی اعزام کرده‌ایم. دانشجویان در این منطقه حدود 50 مورد انتخاب رشته رایگان برای افراد کم بضاعت انجام دادند.

راحمی درباره تأمین منابع مالی گروه دانشجویی خیریه ولیعصر عنوان کرد: دانشجویان عضو خیریه در طرح 1212 در دوازده ماه سال به نیت امام زمان(ع) در حد توان به خیریه کمک مالی می‌کنند که از طریق پول اعضا فعالیت‌های گروه را ادامه داده‌ایم.

مسئول گروه خیریه ولیعصر دانشکده الهیات دانشگاه تهران تصریح کرد: این گروه خیریه نخستین گروه و مرکز نیکوکاری دانشجویی دانشگاه تهران است. این گروه در کمیته امداد امام خمینی(ره) ثبت شده است.

وی ادامه داد: قصد داریم دانشجویان دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه مادر و برترین دانشگاه کشور را درگیر فضای خیرخواهانه کنیم. هر فردی که عضو خیریه است خودش برای کمک به مردم نیازمند تربیت خواهد شد. باید جامعه 57 هزار نفری دانشجویان دانشگاه تهران بتوانند با ایده و فکر خود به جامعه خدمت کنند.

راحمی اضافه کرد: گروه خیریه دانشجویی ولیعصر به عنوان هسته فکری برای محرومیت‌زدایی توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) انتخاب شده است تا دانشجویان ضمن ترویج فرهنگ فعالیت خیرخواهانه برای مردم نیز مفید باشند.

این فعال دانشجویی اموز خیریه بیان کرد: طرح دیوار مهربانی یک اتفاق خوب بود که در کشور رقم خورد، این طرح با اینکه در بیش از هزار نقطه کشور در یک سال فعالیت کرد و کشورهای دیگر نظیر پاکستان و افغانستان از آن الگو گرفتند؛ اما به دلیل اینکه یک گروه به فکر راهبری ایده‌های خلاقانه در این طرح نبودند، جنب و جوش مردمی در حمایت از این طرح کاهش یافت.

وی با تأکید بر ایجاد پویش‌های مردمی و مستمر در حوزه‌های مختلف برای کمک کردن به نیازمندان بیان کرد: فعالیت‌های خیریه از جنس دانشجویی برای افراد هیچ امتیازی به‌جز حال خوب به همراه ندارد، در تمام دانشگاه‌های کشور این‌گونه افراد در حال انجام فعالیت خیرخواهانه هستند؛ اما نبود ارتباط این افراد با یکدیگر اشکال وارد به فعالیت‌های دانشجویی است.

راحمی درباره برنامه‌های آینده گروه خیریه ولیعصر اظهار کرد: دانشگاه تهران به عنوان دانشگاهی که بیشتر برگزیده‌های کنکور عضو آن هستند، در برابر جامعه نیازمند اما مستعد برای درس خواندن، مسئولیت دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024985

وب گردی

وب گردی