مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دانشگاهی کشور در 27 مردادماه

«هزینه ۷ میلیونی چاپ مقاله در ژورنال‌های داخلی، صرفه جویی 250 میلیارد تومانی واردات بذر و هشدار پلیس فتا نسبت به سرقت اطلاعات پذیرفته ‌شدگان کنکور» از جمله مهم‌ترین عناوین امروز روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روزنامه‌ فرهیختگان و آفرینش از جمله روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند که اخبار و موضوعات حوزه آموزش عالی را منعکس می‌کنند.

مهم‌ترین عناوین امروز بیست‌و‌هفتم مردادماه روزنامه فرهیختگان به شرح زیر است:

صرفه جویی 250میلیارد تومانی واردات بذر

طرح دانشگاهی طرح ملی بذر که به تازگی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه - مجلسی به مرحله عملیاتی رسیده، می تواند نیاز90 درصدی واردات بذر کشور را به شکل چشمگیری کاهش دهد.

محمد گلناری‌عباسی، رئیس واحد مبارکه – مجلسی در گفت‌وگویی با «فرهیختگان» جزئیات کاملی از اجرای این طرح در این واحد ارائه داد.

به گفته عباسی بعد از بحث تحریم‌ها و کاهش ورود بذر به کشور و همچنین افزایش نرخ ارز و درنتیجه گران شدن نرخ بذر، کشور ما با یک محدودیت در تولید بذر مواجه شد، نکته مهم آنجاست که درحال حاضر 90 درصد بذر در کشور به صورت وارداتی است و تنها 10 درصد آن در داخل تولید شده که آن‌هم توسط دانشگاه آزاد اسلامی انجام می‌شود.

برگزاری هفدهمین دوره آزمون صلاحیت بالینی دانشگاه آزاد اسلامی، استقرار پایگاه اورژانس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت مهارتی در راستای توانمندسازی دانشجویان و تشکیل گروه بورد دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از دیگر عناوین مهم روزنامه فرهیختگان در خصوص دانشگاه آزاد اسلامی است.

هزینه ۷ میلیونی چاپ مقاله در ژورنال‌های داخلی

این عنوان روزنامه فرهیختگان به گسیختگی نشریات پژوهشی وزارت علوم می‌پردازد و به این نکته اشاره دارد که اگرچه تعداد ژورنال‌های داخلی در کشور افزایش یافته؛ اما به دلیل عدم نظارت دقیق وزارت علوم این نشریات پژوهشی وضعیت نابسامانی دارند.

در این گزارش مدیر اجرایی سابق یکی از مجلات علوم انسانی به بیان چرایی گرفتن پول از استاد یا دانشجویی که خواهان چاپ مقاله‌شان در ژورنال‌های داخلی هستند، پرداخته است.

به گفته او چاپ مقاله در مجلات ISI بیشتر از داخلی هزینه دارد و به‌رغم اینکه در مجاری رسمی مجلات وزارت علوم طبق قوانین همین وزارتخانه نمی‌توانند بیش از 400 هزار تومان برای چاپ مقاله‌ای هزینه دریافت کنند،؛ اما این مبلغ در بازارهای غیررسمی به هشت میلیون تومان هم می‌رسد و بیشتر دانشجویان این مبلغ را پرداخت می‌کنند.

به ناسا و اپل جـواب رد دادم

این تیتر جالب، حاصل گفت‌و‌گوی خبرنگار روزنامه فرهیختگان با نابغه 16 ساله ایرانی است که دانش آموز سال دوم دبیرستان بوده و در مدرسه نواب منطقه 12 تحصیل می کند.

محمدحسن عظیمی، کارش را در زمینه الکترونیک دیجیتال، حوزه ریزپردازنده‌ها شروع کرده و به پردازنده‌های موبایل، پردازنده سیستم‌های خانگی و پردازنده‌های مخابراتی مسلط است.

او که از 9 سالگی در کلاس های رباتیک شرکت کرده است، قرار است نوعی کولر گازی سرمایش گرمایش «هات‌کول» را با همکاری یک شرکت ایرانی به تولید انبوه برساند هم چنین این نابغه 16 ساله پاوربانکی را تولید کرده‌ که بدون اتصال به برق، گوشی را به روش الکترومغناطیس، شارژ می‌کند.

مهم‌ترین عناوین امروز بیست‌و‌هفتم مردادماه روزنامه آفرینش نیز به شرح زیر است:

اخذ مجوز از وزارت اطلاعات برای استخدام اساتید خارجی

احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس در این عنوان روزنامه آفرینش اعلام کرد: با وزارت اطلاعات و وزارت علوم هماهنگی‎هایی برای استخدام کوتاه مدت برخی از اساتید خارجی در بازه زمانی 2 تا 3 سال صورت گرفته است تا حضور اساتید خارجی در تمام دانشکده های دانشگاه تربیت مدرس دیده شود.

هشدار پلیس فتا نسبت به سرقت اطلاعات پذیرفته ‌شدگان کنکور

این عنوان روزنامه آفرینش به هشدار سرهنگ دوم رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با توجه به اعلام نتایج کنکور سراسری به پذیرفته شدگان برای انتخاب رشته پرداخته است.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا گفته است: به تازگی شاهد برپایی کانال‌ها و گروه‌های مختلف و جعلی با نام موسسات و آموزشگاه‌های معتبر و همچنین بات‌هایی با نام سازمان سنجش در شبکه‌های اجتماعی هستیم که هدف آنها تنها سرقت اطلاعات و در نهایت برداشت غیر مجاز از حساب‌های بانکی آنها است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024987

وب گردی

وب گردی