زنان و دختران آسیب دیده در"خانه های امن" چگونه پذیرش می شوند؟

رئیس اورژانس اجتماعی گفت: مراجعه به خانه‌های امن به صورت خود معرف، تشخیص قضات،معرفی کلانتری‌ها و با مراجعه به اورژانس‌های اجتماعی امکان پذیر است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، رضا جعفری مدیرکل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی و رئیس اورژانس اجتماعی به نحوه مراجعه آسیب دیدگان به خانه‌های امن تحت نظارت این سازمان اشاره کرد و گفت: اگر زن و یا دختری که از طرف بستگان درجه یک‌، اقوام و یا شخص غیری دچار خشونت شود و امکان زندگی در محل اسکان خود را از دست بدهد، می‌توانند به خانه‌های امن سازمان بهزیستی در سراسر کشور مراجعه کنند.

وی درخصوص نحوه مراجعه به این خانه‌ها گفت: مراجعه به صورت خود معرف، از طریق کلانتری، قضات و اورژانس‌های اجتماعی امکان پذیر است.

جعفری با اشاره به اینکه در سراسر کشور اورژانس اجتماعی (خط123) فعال است و زنان و دختران و پسران آسیب دیده و یا در معرض خطر و خشونت‌های خانگی، خودکشی و ... می‌توانند با این خط تماس گرفته و مشاوران و مددکاران آموزش دیده این مرکز به نحوی درست افراد را راهنمایی و در صورت نیاز به مراکز مختلف ارجاع می‌دهند، گفت: اما اگر آسیب اجتماعی و یا خشونت خانگی این افراد را تهدید کند، می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین کلانتری و اعلام شرایط‌شان در صورت شناخته شدن به عنوان مورد پذیرش خانه امن به این خانه‌ها معرفی شوند.

وی افزود: کلانتری و قضات این افراد را به ستاد پذیرش ارجاع داده و با صدور یک نامه به خانه‌های امن منتقل می‌شوند.

رئیس اورژانس اجتماعی گفت: این افراد با تشخیص مددکاران طی 24 ساعت در خانه‌های امن نگه‌داری می‌شوند و پس از آن باید به دریافت حکم قضایی اقدام کنند تا با تائید و تشخیص قضایی بتوانند در مدت زمان مورد نظرشان در خانه‌های امن سکونت داشته باشند.

جعفری ادامه داد: راه دیگر تماس مستقیم با خانه‌های امن است، این افراد می‌توانند با برقراری تماس تلفنی با خانه امن موجود درنزدیکی شهر محل سکونتشان با تشخیص مددکاران اجتماعی فعال راهنمایی شوند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1024989

وب گردی

وب گردی