با مقابله در برابر زورگویی‌ها می توانیم حقوق ایران را بستانیم

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با اشاره به رفع توقیف نفت‌کش ایرانی گفت: اتفاق اخیر یک پیروزی دیپلماتیک برای کشورمان و شکستی بود برای انگلستان که بدون هیچ توجیه قانونی دست به این راهزنی دریایی زده بود.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ، سیدکمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی صبح امروز در دومین همایش ملی روش های تحلیل اطلاعات که به همت دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی برگزار شد، در پاسخ به سوالی درباره ترک سیاست صبر استراتژیک از اردیبهشت ماه سال جاری و اتخاذ راهبرد مقاومت توسط کشورمان و استمرار این راهبرد اظهار کرد: حق را باید ستاند و حق به انسان هدیه داده نمی‌شود. ما هم به عنوان ملتی که همواره مقاوم بوده ایم و در راستای تامین حقوق خود تلاش کرده و بهای زیادی را پرداخته ایم، بر همین مبنا از طریق مقاومت در برابر زورگویی های دشمنان می توانیم حق خود را بگیریم.

وی ادامه داد: آنچه که در ماه های اخیر به عنوان راهبرد مقاومت و راهبرد توازن اتفاق افتاد، در این راستا بود که ما با مقابله با زورگویی‌های دیگران می توانیم حقوق خود را استیفا کنیم.

خرازی ادامه داد: امروزه ملت ایران از این بابت که توانسته اند در مقابل زورگویی ها آمریکا و متحدانش مقاومت کرده و اقتدار خود را نشان دهند، سربلند هستند. باید این مسیر را با تدبیر، عقلانیت و خردورزی ادامه داد تا این دوره که در آن فشارهای زیادی از سوی بیگانگان به مردم وارد می‌شود بگذرد و ملت ایران سربلند باشند.

رییس شورای راهبردی روابط خارجی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره تدوین سند راهبردی سیاست خارجی و قراردادن راهبرد مقاومت فعال در این سند، با تاکید بر این که آنچه در دست تهیه است، سند نیست، تصریح کرد: در واقع راهبردی است که در شورای راهبردی روابط خارجی تهیه می شود و با صلاحدید مقام معظم رهبری به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ می شود. در مورد راهبرد مقاومت فعال گزارش هایی را خدمت ایشان ارسال کرده ایم و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

خرازی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره شکست اخیری که انگلستان و آمریکا در دزدی دریایی اخیر متحمل شدند و پیروزی جمهوری اسلامی در عرصه دیپلماتیک با اتخاذ مقاومت فعال و تهدید آمریکا برای توقیف کشتی گریس ١ پس از خروج از جبل‌الطارق، خاطر نشان کرد: اتفاق اخیر یک پیروزی دیپلماتیک برای کشورمان و شکستی بود برای انگلستان که بدون هیچ توجیه قانونی دست به این راهزنی دریایی زده بود.

رییس شورای راهبردی روابط خارجی افزود: این حرکات دشمنان قطعا پایانی ندارد و آنها همواره توطئه ها و نقشه های زیادی را برای ما طراحی می کنند و باید در برابر این توطئه ها آماده باشیم و از هویت و منافع خود دفاع کنیم.

کد خبر: 1025006

وب گردی

وب گردی