واحد زاهدان برای دانشجویان افغان خوابگاه متأهلی می‌سازد/ درآمد 3 میلیاردی از جذب دانشجویان خارجی

رئیس دانشگاه آزاد واحد زاهدان گفت: تاسیس خوابگاه متاهلی برای دانشجویان افغان که از خدمات جانبی دانشگاه آزاد اسلامی به دانشجویان خارجی است، می تواند منبع در‌آمدی برای دانشگاه باشد.

سلطانعلی میر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره تعداد دانشجویان غیر ایرانی که در واحد زاهدان در حال تحصیل هستند گفت: حدود 45 دانشجوی پاکستانی در دانشگاه آزاد استان سیستان و بلوچستان در رشته های پزشکی و پرستاری در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای در حال تحصیل هستند که در نظر داریم این تعداد را در سال جاری به 400 نفر افزایش دهیم.

وی افزود: اگر وزارت علوم ظرفیت جذب دانشجو را به دانشگاه آزاد بدهد، دانشجویان زیادی مشتاق تحصیل در رشته های بهداشت، پزشکی، پرستاری و مامایی هستند؛ همچنین رشته های علوم سیاسی و مدیریت واحد زاهدان در مقطع کارشناسی ارشد از سطح کیفی مناسبی برخوردار است.

رئیس دانشگاه آزاد واحد زاهدان درباره جذب دانشجو از سایر کشورها گفت: اقداماتی برای جذب دانشجویان بیشتر از کشورهای پاکستان و افغانستان انجام شده همچنین برای جذب دانشجو از عمان هم اقداماتی با همکاری سازمان مرکزی صورت گرفته است.

میر با اشاره به اقدامات انجام شده جهت تبادلات علمی با سایر کشور‌ها اظهار کرد: علاوه بر جذب دانشجو از سایر کشورها که یکی از اهداف تبادل با کشورهای دیگر است، همایش قیام تاریخی عاشورا را با همکاری چند کشور آفریقایی و سایر کشورهای منطقه از جمله پاکستان، افغانستان و عمان برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: فعالیت‌های تحقیقاتی مشترکی بین دانشگاه های ما و کشورهای افغانستان، پاکستان و عمان انجام خواهد شد، همچنین سفرهای علمی استادان دانشگاه آزاد زاهدان به سه کشور ذکر شده و سفر استادان و محققان کشورهای مقابل به دانشگاه ما از جمله اهداف تبادل با سایر کشورها است.

رئیس دانشگاه آزاد واحد زاهدان با اشاره به اهداف سفرهای علمی بین دانشگاه ایران و کشورهای دیگر گفت: سفرهای علمی بین ایران و سایر کشورها که در راستای بیداری اسلامی انجام خواهد شد، از مهم ترین برنامه های دانشگاه برای همکاری متقابل است که با سایر کشورهای منطقه نیز در زمینه علمی، پژوهشی، تحقیقاتی، فکری و فرهنگی همکاری خواهیم داشت.

میر ادامه داد: در اربعین امسال 70 هزار زائر پاکستانی وارد کشور می شوند که بخشی از مسئولیت این زائران پاکستانی با دانشگاه آزاد خواهد بود که می توان این امر را از مهم ترین کارهای فرهنگی ما در زمینه تبادل با سایر کشور ها نام برد.


وی درباره درآمد حاصل از تبادلات علمی و پژوهشی با سایر کشورها گفت: یکی از منابع درآمدی دانشگاه در سال 98 از طریق جذب دانشجو است. در حال حاضر تعداد دانشجویان غیر ایرانی در دانشگاه 45 نفر است که با افزایش این تعداد پیش بینی می شود سه میلیارد درآمد‌زایی داشته باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد واحد زاهدان تصریح کرد: کشورهای همسایه در برگزاری همایش عاشورا مشارکت می‌کنند که علاوه بر منافع اقتصادی، رویکرد فرهنگی این همایش مورد توجه است؛ همچنین هزینه سفر‌های علمی بین دوکشور بر عهده کشور های خارجی از جمله پاکستان، افغانستان و عمان است که این امر می تواند امتیاز مثبتی برای استان سیستان و تداوم همکاری بین ایران و سایر کشور ها باشد.


وی همچنین از تاسیس خوابگاه متاهلی برای دانشجویان افغان خبر داد و گفت: علاوه بر درآمد های شهریه ای که پیش بینی می شود بیشترین درآمد را برای دانشگاه به همراه داشته باشد، تاسیس خوابگاه متاهلی برای دانشجویان افغان که از خدمات جانبی دانشگاه به دانشجویان خارجی است؛ می تواند منبع در آمدی برای دانشگاه باشد.

میر در خصوص برنامه توسعه ارتباطات بین المللی و جذب دانشجو گفت: همایش رشته ها و سفر های علمی مشترک با سایر کشورها و دعوت از نحبگان علمی از دیگر برنامه های امسال دانشگاه در رابطه با توسعه روابط بین المللی است؛ همچنین در آبان ماه سال 98 از همه کشورها در ششمین همایش عاشورا حضور پیدا خواهند کرد که این همایش بر محوریت کربلا و امام حسین (ع) با حضور اهل سنت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1025011

وب گردی

وب گردی