علت تاخیر پرواز حجاج  چه بود؟/بازگشت پرواز‌های حج به حالت عادی تا فردا شب

مدیر عملیات حج هما گفت: مشکل تاخیر پرواز‌های برگشت حجاج، ناشی از تاخیر در انتقال زائران به فرودگاه‌های جده و مدینه است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی ایران ایر، کاپیتان حسن قاسمی گفت: عملیات بازگشت حجاج بیت الله الحرام که از جمعه ۲۵ مرداد آغاز شده در روز نخست به موقع بود و همه ۶ پرواز بازگشت صبح روز نخست، به موقع و حتی زودتر از زمان مندرج روی بلیت پرواز انجام شد.

مدیر عملیات حج هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: مشکل تاخیر پرواز‌های برگشت حجاج بیت الله الحرام، ناشی از تاخیر در انتقال زائران خانه خدا به فرودگاه‌های جده و مدینه بوده و امیدواریم تا فردا شب، با طبیعی شدن وضعیت انتقال حجاج به فرودگاه ها، پرواز‌ها هم به حالت عادی برگردد.

مشکل تاخیر پرواز‌های برگشت حجاج بیت الله الحرام، ناشی از تاخیر در انتقال زائران خانه خدا به فرودگاه‌های جده و مدینه بود

وی افزود: از ظهرروز جمعه، مشکلاتی در عربستان رخ داد و انتقال حجاج از هتل‌ها به فرودگاه‌های مدینه و جده با مشکل روبرو شد و درحالیکه یک هواپیمای ایران ایر در فرودگاه جده و یک هواپیمای دیگر در فرودگاه مدینه به مدت ۱۰ تا ۱۲ ساعت توقف داشتند، اماعملیات بازگشت به طور کامل متوقف شد؛ لذا به سایر پرواز‌ها تاکید کردیم فعلا در خاک ایران باقی بمانند.

قائم مقام هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران افزود: بعد از ۱۲ ساعت از توقف عملیات انتقال حجاج، با تلاش پیگیر مدیران سازمان حج و زیارت کشورمان، عملیات انتقال به فرودگاه از سر گرفته شد، اما بدلیل تعداد زیاد زائران، عملیات با مشکل روبرو شد با این وجود، با رسیدن زوار خانه خدا به فرودگاهها، پرواز‌ها از سر گرفته شد.

کاپیتان قاسمی افزود: خوشبختانه از دیروز، وضعیت انتقال زائران روند طبیعی به خود گرفته و امیدواریم تا فردا شب، مجددا پرواز‌ها به زمان پیش بینی شده قبلی بازگردد.

وی تصریح کرد: شرکت هواپیمایی جهوری اسلامی ایران دخالتی در زمان بندی انتقال حجاج به فرودگاه‌ها ندارد و تمام برنامه ریزی‌ها از قبل انجام شده و این شرکت، طبق برنامه قبلی انجام وظیفه کرده و در خدمت حجاج خانه خدا ست.

به گفته قائم مقام هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، اگر عملیات انتقال حجاج از هتل‌های محل اسکان به فرودگاه‌های جده و مدینه به روال طبیعی خود باز گردد، مشکل انتقال حجاج به فرودگاه‌های کشورمان هم به روال طبیعی باز می‌گردد.
قاسمی از اظهار نظر در خصوص علت بروز این مشکل در انتقال زائران از هتل‌ها به فرودگاه‌ها خودداری کرد و گفت: این موضوع در حوزه صلاحیت اظهار نظر سازمان حج و زیارت است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025019

وب گردی

وب گردی