سالیانه ۴۴۰هزار خطای پزشکی در آمریکا رخ می دهد

رئیس دفتر توسعه فناوری وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت سلامت دیجیتال،گفت: سالانه ۴۴۰هزار خطای پزشکی در آمریکا رخ می دهد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حسین وطن پور رئیس دفتر توسعه فناوری وزارت بهداشت در همایش thlو حرکت به سوی زیست بوم خلاق و نوآور سلامت اظهار داشت: دفتر توسعه فناوری وزارت بهداشت از فناوران در طول ۱۰سال گذشته حمایت کرده و تعداد زیادی تجهیزات پزشکی را می سازیم و بخشی به کشورهای اروپایی و آسیایی صادر می شود.

وی ادامه داد: تعداد زیادی از کیت های تشخیصی و مولکولی تولید می شود و ۲۷ داروبایکوکت می سازیم که ۷۹۰میلیون دلار صرفه جویی ارزی دارند.

رئیس دفتر توسعه فناوری وزارت بهداشت افزود:در هوش مصنوعی اتفاقات خوبی افتاده است؛ضمن اینکه در مهندسی بافت، پوست را می سازیم و اخیرا فک را با ترکیبی از مواد سرامیک و پلیمر ساختیم.

وطن پور یادآور شد: مراکز رشد ،اتاق های تمیز و پارک های علم و فناوری در خدمت فناوران است.

وی با اشاره به حوزه سلامت دیجیتال گفت: بالغ بر ۱۸۰ هسته فناوری در این حوزه فعال هستند و سامانه های را ایجاد کرده آمد.

رئیس دفتر توسعه فناوری وزارت بهداشت تصریح کرد: در حوزه خدمات پذیرش بیمارستان ،رژیم های مختلف غذایی معرفی پزشکان ،پیشگیری از سکته های قلبی سامانه های فعال شده اند.

وطن پور گفت: تعداد زیادی از گروه‌هایی که در حوزه فناوری اطلاعات کار می کنند در حوزه تشخیص وارد شدند.

وی گفت: یکی از نگرانی های که وجود دارد مداخله افراد غیر پزشک در این حوزه است ؛ضمن اینکه بحث های محرمانگی و رعایت اصول اخلاقی نیز وجود دارد که لازم است آیین نامه های برای آن تهیه شود.

رئیس دفتر توسعه فناوری وزارت بهداشت گفت: در طول چند ماهه گذشته کمیته ای در وزارت بهداشت تشکیل شده تا به تدوین آیین نامه لازم در این خصوص بپردازد و امیدوارم بزودی به تصویب رسیده و اجرایی شود و در اختیار فعالان این حوزه قرار گیرد.

وطن پور افزود: سالانه بالغ بر ۴۴۰ هزار خطای پزشکی در آمریکا اتفاق می افتد ؛حال چطور از این تکنولوژی ها به سمت سلامت استفاده نکنیم.

وی گفت: افرادی هستند که با حضور سلامت دیجیتال منافع شأن به خطر می افتد و سد مقاوم می شوند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1025033

وب گردی

وب گردی