عضویت ۴۰ هزار بسیجی در سازمان بسیج مداحان/ برگزاری همایش بسیج دوم شهریور

مسئول سازمان بسیج مداحان و مدیران هیأت‌های مذهبی کشور گفت: امسال نهمین همایش قشر بسیج مداحان دوم شهریورماه همزمان با ۲۲ ذی‌الحجه همزمان با سالروز شهادت «میثم تمار» در تالار شیخ صدوق آستان حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، یوسف ارجونی مسئول سازمان بسیج مداحان و مدیران هیأت‌های مذهبی کشور در نشست خبری تشریح برنامه‌های سازمان بسیج مداحان در آستانه ماه محرم حسینی که صبح امروز (یکشنبه، ۲۷ مرداد ماه) برگزار شد، گفت: سازمان بسیج مداحان از سال ۸۶ فعالیت خود را آغاز کرده است و در این مدت توانسته بیش از ۴۰ هزار بسیجی را جذب کند و در کل کشور با ۳۰۰ کانون بسیج مداحان و ۳۲ بسیج مداحان استانی فعالیت دارد.

مسئول سازمان بسیج مداحان و مدیران هیأت‌های مذهبی کشور با اشاره به اینکه دهه اول ماه محرم دهه بصیرت و معرفت نام‌گذاری شده است، گفت: در همین راستا سازمان بسیج مداحان چند برنامه محوری را در دستور کار دارد که از جمله آنها می‌توان به همایش قشر بسیج مداحان اشاره کرد.

وی با اشاره به برگزاری همایش قشر بسیج مداحان که در ۲۲ ذی‌الحجه همزمان با سالروز شهادت «میثم تمار» تصریح کرد: با توجه به اینکه سالروز شهادت میثم تمار به عنوان روز بسیج مداحان نام‌گذاری شده، به همین جهت امسال نهمین همایش قشر بسیج مداحان دوم شهریورماه در تالار شیخ صدوق آستان حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار می‌شود.

ارجونی تصریح کرد: این همایش با هدف بیان معارف اهل بیت (ع)، تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و نیز بصیرت‌افزایی مداحان برگزار می‌شود و از سخنرانانی همچون محمدرضا سنگری و حجت‌الاسلام احمد پناهیان برای این همایش دعوت به عمل آمده است. همچنین در حال رایزنی هستیم تا تولیت آستان حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) نیز در این همایش حضور یابد.

مسئول سازمان بسیج مداحان و مدیران هیأت‌های مذهبی کشور افزود: مشابه این همایش نیز به صورت استانی در ۳۲ استان کشور برگزار می‌شود و مداحان استان‌ی در همایش بسیج قشر مداحان شرکت می‌کنند. در حاشیه این همایش‌ها، تولیدات محرم در زمینه مداحی در اختیار مداحان قرار می‌گیرد.

وی به همکاری این مجموعه با سازمان بسیج صدا و سیما درباره همایش «پیرغلامان اهل بیت (ع)» اشاره کرد و افزود: با همکاری بسیج صدا و سیما در حال آماده‌سازی مستندات متنوعی از همایش پیرغلامان اهل بیت (ع) هستیم که در ماه محرم از شبکه‌های سیما پخش می‌شود.

ارجونی با بیان اینکه همایش «پیرغلامان اهل بیت(ع)» پنجم تا هفتم شهریور در استان یزد برگزار می‌شود، گفت: در برگزاری این همایش، سازمان بسیج مداحان با صدا و سیما همکاری و تعامل دارد.

مسئول سازمان بسیج مداحان و مدیران هیأت‌های مذهبی کشور به برنامه‌های این سازمان در راستای توانمندسازی مداحان ارزشی و انقلابی اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی در مجموعه‌های مختلف و نیز تهیه متون کامل و جامع در زمینه مداحی از جمله برنامه‌های ما در راستای توانمندسازی مداحان است.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر انجام کار علمی تواسط مداحان، بیان کرد: در همین زمینه تلاش کردیم که مداحان را در سه رتبه سطح‌بندی کنیم و متون آموزشی را در اختیار آنها قرار دهیم.

ارجونی به برگزاری اولین کنگره «شعر آئینی و انقلابی» اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در تلاشیم دبیرخانه این کنگره را در سازمان بسیج مداحان راه اندازی کنیم و در همین زمینه جلساتی نیز با صاحب‌نظران و مجموعه‌های مختلف برگزار کرده‌ایم و قرار است به زودی فراخوان این کنگره اعلام شود.

مسئول سازمان بسیج مداحان و مدیران هیأت‌های مذهبی کشور همچنین به فعالیت‌های این سازمان در اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: تلاش داریم در ایام زیارت اربعین حسینی موکب‌های مختلفی را در مسیر راهپیمایی اربعین برپا کنیم. همچنین اعزام مداحان نیز به این پیاده‌روی در دستور کار ما است. علاوه‌بر این، با رادیو اربعین نیز همکاری‌ها و تعاملاتی خواهیم داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025060

وب گردی

وب گردی