ویژه برنامه گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی در واحد بوکان برگزار شد

به مناسبت گرامیداشت ۲۶ مرداد سالروز بازگشت غرور آفرین آزادگان سرافراز به میهن اسلامی مراسمی با حضور آزادگان شهرستان بوکان و سایر مسئولین این شهر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان، انور ضیائی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان در مراسم گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی ضمن خیر مقدم به آزادگان و مسئولین شهرستان بوکان در این ویژه برنامه اظهار داشت: برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان افتخار است که میزبان آزادگان سرافراز این شهرستان است.

ضیائی همچنین به استقامت آزادگان اشاره کرد و گفت: الگوی آزادگان و ایثارگران همان صبر و تحمل این عزیزان دربرابر شکنجه های بعثی ها بود که با مکتوب کردن خاطرات آزادگان می توان این الگو و پایداری را به نسل جدید منتقل کرد و فرهنگ استقامت را گسترش داد.

در ادامه لقمان خسروپور سرپرست فرمانداری شهرستان بوکان وظیفه دولت و جامعه، حمایت از آزادگان و ارج نهادن به خانواده‌های آن‌هاست؛ خانواده‌هایی که در دوران اسارت تمامی مشکلات و سختی‌ها را تحمل کردند.

سرپرست فرمانداری بوکان گفت: زحماتی که آزادگان در دوران‌های اسارت و دوری از ملت و وطن کشیدند، بر هیچ فردی پوشیده نیست و جامعه باید قدردان زحمات این عزیزان باشد و این یادگاران دفاع مقدس تجلیل و قدردانی شوند.

در ادامه ماموستا ملا عباس احمدی امام جمعه بوکان نیز گفت: استقلال، آزادی، امنیت و پیشرفت کشور مرهون خون شهدا و از جان‌گذشتگی آزادگان در زمان اسارت است و ایمان و اعتقادات آزادگان باعث شد که امروز ایران اسلامی در آسایش و اقتدار کامل باشد.

ماموستا احمدی با بیان اینکه امروز همه ما سربازان اسلام و میهن هستیم، اظهار داشت: ما وظیفه داریم در شرایط کنونی جان نثار و جان بر کف انقلاب و ارزش‌های آن باشیم.

امام جمعه بوکان با بیان اینکه آزادگان برای میهن اسلامی مایه افتخار و سرمایه عظیمی برای کشور هستند، افزود: آزادگان با مقاومت دلیرانه خود موجب یاس و ناامیدی دشمنان و موجب سرافرازی و تقویت نظام اسلامی شدند به گونه ای که با مقاومت این عزیزان بسیاری از اهداف انقلاب به منصه ظهور رسید.

سرهنگ پاسدار حسین جمشیدی فرمانده سپاه بوکان هم در ادامه گفت: آزادگان نماد صبر، استقامت و ایثار هستند و یاد و خاطره آنان باید همواره گرامی داشته شود و خاطرات و جان فشانی های آنها برای نسل جدید بازگو شود.

سرهنگ پاسدار جمشیدی ادامه داد: اگر آن تلاش‌ها و مجاهدت‌ها نبود، امروز کشورمان این گونه عزتمندانه در عرصه‌های داخلی و خارجی نقش آفرینی نمی‌کرد.

وی با اشاره به این که آزادگان سرافراز با تکیه بر ایمان و ارزش‌های الهی و انقلابی خود سختی‌ها و مشکلات ناشی از اسارت را تحمل کردند، اضافه کرد: این انسان‌های سرافراز بهترین الگو برای جامعه امروز جهت برون رفت از مشکلات و بحران‌ها هستند.

در پایان، آزادگان در این مراسم با قرائت اشعار و دل نوشته های خود به بیان خاطراتی از دروان اسارت پرداختند.

در این مراسم از آزداگان سر افراز بوکان با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

کد خبر: 1025062

وب گردی

وب گردی