کودکان دیگر طبیعت را به شهر ترجیح نمی دهند!

کودکان در مطالعه‌ای جدید تصاویر محیط‌های شهری را نسبت به طبیعت ترجیح دادند. همین امر باعث شده است تا محققان علوم اجتماعی به این فکر بیفتند که کودکان در نسل های جدید احتیاج دارند عشق و دوست داشتن طبیعت را فراگیرند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از Environmental Psychology، کودکان در مطالعه‌ای جدید تصاویر محیط های شهری را نسبت به طبیعت ترجیح دادند؛ این در حالی است که تحقیقات گذشته نشان داده بزرگسالان صحنه های طبیعی را نسبت به صحنه های شهری ترجیح می دهند.

حال مساله ای که ذهن محققان را به خود مشغول داشته این است که مشخص نیست این اولویت ذاتیست یا افراد آن را از طریق تجربه یاد می گیرند. برای کمک به پاسخ داده شدن این سؤال ، تیمی از روانشناسان دانشگاه «شیکاگو» 239 کودک 4 تا 11 ساله را بررسی کردند.

محققان دریافتند که این خردسالان، محیط های شهری را بسیار بیشتر از 167 شرکت کننده بزرگسالان ترجیح می دهند. با این حال ، ترجیحات مربوط به محیط های شهری در بین کودکان بزرگ‌تر به طور قابل توجهی پایین‌تر بود که این امر می تواند نشان دهد وابستگی به طبیعت ممکن است به تدریج در زندگی رشد کرده و در سنین جوانی ذاتی نباشد.

«کیم لوئیس میدن باوئر»، دانشجوی دکترای دانشگاه شیکاگو در این رابطه می گوید: ما فرض کردیم که بچه ها طبیعت را ترجیح می دهند؛ زیرا اکثر افراد این کار را می کنند اما هنگامی که شواهد خلاف این را ثابت کرد، بسیار شگفت زده شدیم.

وی و همکارانش برای جذب بیشتر مشارکت کنندگان در موزه‌ای محلی ، با بیش از 90 کودک از شیکاگو و سایر مناطق ایلینویز و بیش از 100 نفر از ایالت های دیگر و همچنین 11 نفر از دیگر کشورهای انگلیسی زبان مصاحبه کردند.

آنها به دنبال این بودند که حداقل 20 کودک از هر گروه سنی داشته باشند. در همین راستا و برای صحت بیشتر تحقیق زیرمجموعه ای از نمونه های شرکت کننده را تجزیه و تحلیل و در آن خواهران و برادران را از شرکت در مصاخبه خط زده و تنها یکی را قبول می کردند.

محققان از تصاویری استفاده کردند که در آنها جذابیت بصری مساوی بود، بنابراین ترجیحات زیبایی شناختی مربوط به محیط های طبیعی یا شهری را نشان نمی دادند. آنها همچنین دریافتند که ترجیحات کودکان به میزان زمانی که در محیط های طبیعی در خارج از خانه می گذرانند نیز مربوط نمی شود.

وی گفت: «این تحقیق همچنین نشان می دهد که علاقه به طبیعت در کودکان ذاتی نیست. بنابراین قرار گرفتن کودکان در معرض تجربیات طبیعی در اوایل زندگی ممکن است برای آنها حیاتی باشد تا در اواخر زندگی از طبیعت قدردانی کنند. »

به عنوان مدیر آزمایشگاه علوم اعصاب محیط زیست ، برمن یک متخصص برجسته در رابطه بین عوامل محیطی و پردازش عصبی فردی است.

تحقیقات قبلی وی به شکل گیری دانش علمی در مورد چگونگی تأثیر طبیعت بر عملکرد شناختی کمک کرده است؛ حتی اگر این شناخت از طریق فیلم ها و صداها تجربه شده یا به دست آمده باشد.

روانشناسان امیدوارند بتوانند تحقیقات خود را در مورد وجود سازوکارهای دیگری از ترجیحات زیست محیطی بزرگسالان و کودکان در درجات مختلف از طریق بازی ارزیابی کنند.

آنها همچنین امیدوارند که بتوانند با انجام تحقیقات مشابهی درباره ترجیحات نوجوانان مطالعات خود را ادامه داده و به نتایج قاطعی در این باره دست پیدا کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025070

وب گردی

وب گردی