آمادگی واحدهای استان مازندران برای افزایش بهره‌وری مراکز صنعتی

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی استان مازندران گفت: دانشگاه آزاد اسلامی مازندران آمادگی لازم برای افزایش بهره‌وری مراکز صنعتی را دارد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از ساری، همایش مدیریت مصرف انرژی محور رونق تولید در آموزشکده سما واحد ساری با حضور مسئولین استانی برگزار شد.

عبدالرضا بابایی در این همایش، استفاده مؤثر و کارآمد از منابع را برای رونق تولید قابل‌کنترل دانست و عنوان کرد: شاخص‌ها مکانیزمی برای سنجش داده‌ها هستند که باید در طراحی و پیاده‌سازی مورد توجه قرار گیرند.

وی مصرف بهینه انرژی و مدیریت منابع را از محورهای مهم شاخص در توسعه پایدار دانست و افزود: کشور ما در مصرف سرانه انرژی و شدت انرژی نسبت به تولید ناخالص داخلی از خیلی کشورهای درحال‌توسعه و توسعه‌یافته جلوتر است.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی استان مازندران گفت: ازآنجاکه کشور ما به لحاظ بهره‌مندی از ذخایر انرژی مخصوصاً در حوزه نفت و گاز جزء کشورهای برتر دنیاست با این وجود نتوانستیم از این منابع به‌صورت بهینه استفاده کنیم.

بابایی افزود: با توجه به‌ عنوان این همایش باید تلاش کنیم در مصرف انرژی الگوی بهینه داشته و با استفاده از تجربیات مراکز آموزشی، فرهنگ درست مصرف کردن در جامعه رونق‌ بخشیم.

بابایی در ادامه نشست‌های دانشگاه آزاد اسلامی مازندران تعامل با سایر سازمان‌ها ازجمله عقد تفاهم‌نامه با شرکت‌های گاز، برق منطقه‌ای و شرکت توزیع برق استان مازندران را به فال نیک گرفت و خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مازندران با بیش از ۴۵ هزار دانشجو و ۵ هزار دانش‌آموز و بیش از هزار عضو هیئت‌علمی این آمادگی را دارد تا در جهت کمک به افزایش بهره‌وری و مدیریت مصرف انرژی محور علمی رونق تولید در مراکز صنعتی استان باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025097

وب گردی

وب گردی