حضور فارغ‌التحصیلان پزشکی دانشگاه آزاد در جمع مدیران صنایع داروسازی/ فعالیت 2 مرکز تحقیقات علوم دارویی در دانشگاه

رئیس دانشکده داروسازی و علوم دارویی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی گفت: در حال حاضر، دو مرکز تحقیقات در زمینه علوم دارویی و صنایع غذایی داریم و تجهیزات آزمایشگاهی و پژوهشی ما مطابق با برترین فناوری روز دنیا است.

زهرا جعفری‌آذر رئیس دانشکده داروسازی و علوم دارویی دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران در گفت‌‌‌‌‌و‌‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره مزیت‌‌های این دانشکده برای دانشجویان علاقه‌‌‌‌‌‌‌مند به تحصیل در این رشته گفت: سومین دانشکده داروسازی کشور در رده‌‌‌‌‌بندی شانگهای، دانشکده داروسازی و علوم دارویی دانشگاه علوم پزشکی آزاد بوده که بعد از دانشگاه تهران و مشهد قرار گرفته است. بسیاری از فارغ‌‌‌التحصیلان دانشکده علوم دارویی از مدیران مختلف صنایع داروسازی بوده و برخی از آنها در حال حاضر از اعضای هیئت علمی دانشکده‌‌‌های داروسازی سراسر کشور هستند.

وی درباره ظرفیت پذیرش در واحد علوم دارویی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: ظرفیت پذیرش در واحد علوم دارویی حدود 100 تا 110 نفر برای ورودی‌‌های مهر و بهمن‌‌ماه است. رشته داروسازی 50 واحد عملی دارد و همه این واحدها در دانشگاه با استفاده از تجهیزات دانشگاهی موجود ارائه می‌‌‌شود. شهریه هر ترم در مقطع دکترای داروسازی دانشگاه آزاد 7.5 میلیون تومان است.

رئیس دانشکده داروسازی و علوم دارویی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در ادامه درباره ظرفیت‌‌‌های آزمایشگاهی و پژوهشی در این واحد دانشگاهی تاکید کرد: در حال حاضر، دو مرکز تحقیقات در زمینه علوم دارویی و صنایع غذایی داریم و تجهیزات آزمایشگاهی و پژوهشی ما مطابق با برترین فناوری روز دنیاست. دستگاه‌های آنالیز که برای ساخت اشکال دارویی مورد نیاز بوده و دستگاه‌‌های کنترل مواد و داروها را هم داریم. آزمایشگاه و وکلینیک غلات از دیگر تجهیزات موجود در بخش دانشکده صنایع غذایی ما است که مرتبط با کارهای تحقیقاتی برای پخت انواع نان‌‌‌‌‌هایی بوده که امروز به مردم عرضه می‌‌‌شود.

جعفری آذر خاطرنشان کرد: در حال حاضر، دانشگاه آزاد سه واحد در حوزه علوم دارویی دارد که شامل دانشکده علوم دارویی تهران، دامغان و آیت‌‌ الله آملی می‌‌‌‌‌شود؛ اما مهم‌‌‌ترین بخش تربیت دانشجو در این رشته، مربوط به دانشکده علوم دارویی تهران بوده که در واحد علوم دارویی تهران 100 نفر پذیرش در سال گذشته داشتیم و این تعداد در سال گذشته در بقیه واحدها حدود 30 نفر بوده است.

وی یادآور شد: تعاملات مناسبی با دانشگاه تهران و دانشگاه بهشتی داریم و پروژه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مشترکی را با این دانشگاه‌ها به ثمر رساندیم که زمینه‌‌ساز رشد و تعالی دانشجویان ما در تبادل دانش و فناوری داروسازی بوده است. به دلیل نزدیکی بیشتر کارخانه‌‌‌‌های داروسازی به پایتخت و قرار گرفتن این کارخانجات در اطراف تهران، بسیاری از استادان ما در صنایع مربوط به داروسازی استان مشغول به کار هستند. به این ترتیب، این اتفاق منجر به نزدیکی دانشگاه با صنعت شده و بسیاری از دانشجویان رشته داروسازی واحد علوم دارویی تهران در دوران کارآموزی، با این صنایع مرتبط شده و اشتغال‌‌‌‌‌‌‌‌‌زایی مناسبی برای فارغ‌‌‌‌التحصیلان ما به وجود آمده است.

رئیس دانشکده داروسازی واحد علوم دارویی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: در دانشکده علوم دارویی رشته صنایع غذایی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد هم داریم که میزان پذیرش در دوره لیسانس 100 نفر و در ارشد 25 نفر است.

جعفری آذر تصریح کرد: علاوه بر مقطع دکترای عمومی داروسازی در مرحله تخصص هم در رشته‌‌های فارماکولوژی و سم‌‌شناسی پذیرش دانشجو در این مقطع انجام می‌‌شود.

وی درباره تبادلات با دیگر دانشگاه‌‌های دنیا در زمینه علم پزشکی و داروسازی تصریح کرد: در حال حاضر با برخی از کشورهای همسایه همچون عراق تبادلات علمی داریم که درصددیم این تعاملات را با دیگر کشورها گسترش دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025099

وب گردی

وب گردی