محققان راهی برای کاهش بافر فیلم پیدا کردند

کارشناسان MIT راهی برای کاهش جریان بافر فیلم در شبکه WiFi شلوغ پیدا کردند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از انگجت، با راهی که کارشناسان ام آی تی پیدا کرده‌اند دیگر لازم نیست که با افراد خانواده خود برای دیدن فیلم‌های اچ دی دعوا کنید. تماشای تصاویر ویدئویی از طریق اتصال اینترنت کند بسیار آزار‌دهنده است.

وقتی همه افراد در یک خانه سعی در پخش همزمان دارند پرش‌ها، بافر بی‌پایان و پیکسل‌های زشت می‌تواند تجربه تماشای یک فیلم یا نمایش تلویزیونی را خراب کند.

اکنون تیمی از MIT ابزاری را برای کمک به دیدن تصاویر ویدئویی در یک اتصال WiFi محدود ارائه داده است. این گروه از آزمایشگاه علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی (CSAIL) سیستم«Minerva» را تهیه کرده که به آنالیز فیلم قبل از پخش می‌پردازند. آن‌ها بررسی می‌کنند که کیفیت پایین‌تر چه تاثیری روی تصاویر می‌گذارد.

پروتکل‌های سنتی اشتراک‌گذاری WiFi پهنای باند موجود را بر تعداد کاربران تقسیم می‌کنند. بنابراین اگر می‌خواهید یک مسابقه ورزشی HD را در تلویزیون تماشا کنید و یکی از فرزندان شما سعی در تماشای کارتونی در تلفن هوشمند خود داشته باشد؛ به هرکدام نیمی از پهنای باند موجود را اختصاص می‌دهد. این برای بچه شما خوب اما برای شما وحشتناک است، زیرا فیلم‌های پر سرعت مانند رویدادهای ورزشی از پهنای باند کمتری نسبت به سایر فیلم‌ها مانند کارتون برخوردارند.

سیستم Minerva در تست‌های دنیای واقعی توانست تقریباً نیمی از زمان بافر را کاهش دهد و در یک سوم موارد قادر به بهبود کیفیت پخش ویدئو، معادل رفتن از 720p به 1080p بود. از همین اصل می‌توان برای به اشتراک گذاشتن اتصالات اینترنت در کل مناطق استفاده کرد و آن را برای شرکت‌هایی مانند نتفلیکس که باید برای تعداد زیادی از کاربران ویدیو ارائه دهند ایده آل کرد.

این سیستم بدون نیاز به تغییر سخت افزار می‌تواند به ارائه دهندگان فیلم معرفی شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025104

وب گردی

وب گردی