بیمارستان‌های آموزشی، ظرفیت مناسبی برای کارهای تحقیقاتی دانشجویان پزشکی است

رئیس دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران گفت: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می توانند از ظرفیت بیمارستان‌های درمانی_آموزشی این دانشگاه برای کارهای تحقیقاتی خود استفاده کنند و بسیاری از دوره‌های عملی را در این بیمارستان‌ها که متعلق به دانشگاه آزاد است، بگذرانند.

مسعود پارسانیا رئیس دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره روند پذیرش دانشجویان در رشته های پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی بیش از 30 سال است که دانشجویان زیادی را در رشته های پیراپزشکی از جمله علوم آزمایشگاهی، تکنولوژی اتاق عمل و هوشبری در راستای ارائه خدمات به بیماران پذیرش می کند.

وی افزود: رشته علوم آزمایشگاهی، از جمله رشته هایی است که در بسیاری از واحد های دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی پذیرش دانشجو دارد همچنین دانشجویانی که در مقطع فوق دیپلم تحصیل کرده اند می‌توانند با شرکت در آزمون های کارشناسی ناپیوسته که به صورت جداگانه توسط دانشگاه برگزار می شود؛ در رشته های علوم آزمایشگاهی پذیرش شوند.

پارسانیا با اشاره به یکسان بودن شرایط پذیرش در دیگر رشته های پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی گفت: دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران دانشجویانی را که در رشته های تکنولوژی اتاق عمل و هوشبری تحصیل می کنند جهت ارتقا از مقطع کاردانی به کارشناسی تربیت می کند که این امر نیازمند تجهیزاتی است که خوشبختانه دانشگاه از این تجهیزات برخوردار است.

رئیس دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران تشریح کرد: دروس عملی دانشجویان دانشگاه آزاد با استفاده از بسترهای مناسب آموزشی، کیت های آزمایشگاهی و بیمارستانی که توسط شورای عالی برنامه ریزی در قالب چارت آموزشی تعریف شده، ارائه می شود و با سرفصل های مورد تایید وزارت بهداشت، آموزش می بینند.

وی افزود: دانشجویان با گذراندن درس های تئوری و عملی می توانند وارد عرصه های بالینی شوند و در حوزه کاری خود با هدایت استادان طبق چارت آموزشی، تحت آموزش قرار بگیرند.

پارسانیا درباره کیفیت آموزشی بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران گفت: علی‌رغم آنکه در بعضی از شهر ها تعدای بیمارستان های متعلق به ارگان هایی از جمله تامین اجتماعی و ارتش در زمینه آموزش دانشجویان فعالیت می کنند، بیمارستان های خود دانشگاه آزاد با هیئت مدیره و استادانی که مورد تایید هستند آموزش دانشجویان را برعهده دارند.
رئیس دانشکده پیراپزشکی دنشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: باید خارج از چارت آموزشی، دوره های حرفه ای آموزشی را به صورت ضمنی و مقطعی برای دانشجویان رشته های پیراپزشکی برگزار کنیم که دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران مقدمات برگزاری این دوره ها را در دستور کار خود قرار داده است. هدف از برگزاری این دوره های آموزشی آن است که دانشجویان بر مباحث و دروس آموزشی تسلط کامل پیدا کنند.

وی درباره ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران گفت: ظرفیت پذیرش دانشجوها در دانشگاه آزاد از جمله دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران هرسال از سوی وزارت بهداشت با معیار هایی مانند آمایش سرزمین، مشخص و به واحد های دانشگاهی ابلاغ می شود. در واقع ما با محدودیت پذیرش دانشجو روبه رو هستیم؛ اما هیچ محدودیتی برای پذیرش دانشجویان در دوره های حرفه ای آموزشی نداریم.

پارسانیا تصریح کرد: در این دوره های آموزشی افرادی که واحد درسی خود را گذارنده اند، فارغ التحصیل شده اند یا مطالبی را فراموش کرده اند هم می توانند برای تقویت توانمندی های خود شرکت کنند.

رئیس دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران درباره رتبه بندی های علمی رشته های پزشکی دانشگاه آزاد گفت: هر سال رتبه بندی های علمی بر اساس معیارهای وزارت علوم در پایش دانشگاه ها تغییر می کند؛ اما پذیرفته شدن بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران در آزمون های سراسری و آزمون های کارشناسی ارشد وزارت علوم و بهداشت نشان دهنده برتری علمی دانشگاه علوم پزشکی در مقاسیه با سایر دانشگاه ها است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1025108

وب گردی

وب گردی