انعقاد 9 تفاهم‌نامه واحد تهران‌غرب با بخش‌های صنعتی و فرهنگی/ تأسیس سرای نوآوری تا مهرماه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌غرب از انعقاد 9 تفاهم‌نامه با بخش‌های صنعتی و فرهنگی خبر داد.

پروین داداندیش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌های این واحد در راستای افزایش درآمدهای غیر شهریه ای اظهار کرد: طی جلسه روز گذشته بودجه واحدهای استان تهران با حضور دکتر طهرانچی، مقرر شد که در سال‌های آینده فعالیت‌های واحدها بر اساس برنامه بودجه مصوب در هیئت امنای استان باشد.

وی افزود: واحد تهران غرب از سال 1393 تلاش کرده است ارتباط دانشگاه با صنعت و بخش های مختلف برون دانشگاهی را افزایش دهد؛ در همین راستا نشست ها و جلسات متعددی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شده است.

داداندیش ادامه داد: تاسیس سرای نوآوری در واحد تهران غرب یکی از مهم ترین برنامه‌های این واحد در راستای ارتباط با صنعت و افزایش درآمدهای غیر شهریه ای است که با همکاری و مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام خواهد شد؛ این سرای نوآوری در حال حاضر مراحل تجهیز و عملیات‌های عمرانی خود را طی می کند و امیدواریم تا آغاز سال تحصیلی جدید، شاهد افتتاح آن باشیم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب تصریح کرد: این سرای نوآوری، زیست بوم مناسبی برای پژوهشگران، دانشجویان و استادان دارای ایده‌های نوین است؛ ارتباط با صنعت و بخش های برون دانشگاهی و همچنین برگزاری استارتاپ های مختلف، از جمله فعالیت‌های سرای نوآوری واحد تهران غرب خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری استارتاپ های گوناگون در واحد تهران غرب گفت: واحد تهران غرب طی 3 سال گذشته، 6 استارت‌آپ برگزار کرده است که از میان آن ها، 3 تیم برگزیده شده اند؛ این تیم ها ایده‌های مناسبی برای کسب و کارهای نو دارند و لذا می توانند در سرای نوآوری مستقر شوند. این اقدامات زمینه مناسبی برای حل مسائل جامعه، اشتغال‌زایی و افزایش درآمدهای غیر شهریه ای فراهم خواهد کرد.

داداندیش خاطرنشان کرد: نمونه فعالیت‌های واحد تهران غرب، در دانشگاه‌های بزرگ دنیا و ایران از جمله دانشگاه شریف انجام شده است؛ رویکرد دانشجویان نسبت به آموزش و تحصیل با حضور در سرای نوآوری تغییر خواهد کرد و می تواند سرآغازی برای تحول در آینده دانشجویان و فارغ التحصیلان کشور باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب یادآور شد: در پایان سال اول فعالیت این سرای نوآوری، می‌توانیم شاهد تاسیس شرکت هایی باشیم که در حوزه کسب و کارهای نوپا فعالیت می کنند؛ این شرکت ها می‌توانند درآمدزایی خوبی برای دانشگاه داشته باشند و مشکل اشتغال دانشجویان را تا حد زیادی حل کنند.

وی دانشگاه را بازاری برای کسب درآمد دانست و تاکید کرد: دانشگاه می تواند در امر تولید نیز فعالیت داشته باشد؛ بسیاری از مباحث مانند پسماند غذایی دانشگاه و کاغدهای باطله، ظرفیت هایی هستند که اگر به آن‌ها توجه شود و کار علمی صورت بگیرد، در حوزه درآمدزایی موثر خواهند بود.

داداندیش در پایان از انعقاد 9 تفاهم‌نامه واحد تهران غرب با بخش های صنعتی و فرهنگی خبر داد و گفت: پژوهشگاه مخابرات، معاونت گردشگری و مترو تهران از جمله بخش هایی هستند که با واحد تهران غرب تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده اند؛ سعی خواهیم کرد که از ظرفیت استادان و پژوهشگران تمامی واحدهای استان تهران برای پیشبرد اهداف عالی دانشگاه آزاد اسلامی استفاده کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025117

وب گردی

وب گردی