برنامه توسعه دانشگاه را به بدنه جامعه نزدیک کنیم/حرکت به سمت مرزهای دانش با در نظر گرفتن کارکردهای مثبت دانشگاه

رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان ها دانشگاه آزاد اسلامی بر توسعه متوازن دانشگاه، حرکت به سمت مرزهای دانش و نزدیک کردن برنامه توسعه دانشگاه به بدنه جامعه تاکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد شیراز، هفدهمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس صبح امروز به ریاست بهروز طهماسب کاظمی رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان ها دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور محمدکاظم کاوه پیشقدم دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و سایر اعضا برگزار شد.

در این جلسه طهماسب کاظمی با تاکید بر زمینه سازی دانشگاه به منظور کسب مهارت آموزی هموطنان بخصوص قشر جوان، اظهار کرد: رویکرد دانشگاه در گذشته متکی بر آموزش محوری بود ولی از سال گذشته سعی بر آن شده که دانشگاه به سمت دانشگاه پژوهش محور، کارآفرین و دانشگاهی با توجه به نیاز مردم حرکت کند .

رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تغییر سال مالی دانشگاه آزاد اسلامی از فروردین به شهریورماه، گفت: با توجه به اینکه مبنای درآمد عمده دانشگاه بر اساس پرداخت شهریه توسط دانشجویان است، تغییر سال مالی دانشگاه از موارد ضروری و مسلم بودجه و برنامه ریزی مالی بود که در راستای انضباط مالی دانشگاه و با تصویب هیأت امنا انجام شد.

وی در ادامه با بیان اینکه در سالهای گذشته بودجه بندی در دانشگاه آزاد اسلامی بصورت دقیق انجام نمی گرفت و بسیاری از ردیف های بودجه در واحدهای دانشگاهی تقریبی و با لحاظ کردن یکسری ضریب های افزایشی صورت می گرفت، تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده و نظارت های مستمر همراه با دقت نظر، این ناهماهنگی ها برطرف می شود و با تجمیع حساب های شهریه ای در سازمان مرکزی دانشگاه ، علاوه بر نظم دهی و سامان دهی به مسائل بودجه و هزینه های استان ها، در حال برگزاری انضباط مالی در دانشگاه هستیم.

طهماسب کاظمی خاطرنشان کرد: اهتمام ویژه در تربیت نیروی انسانی به منظور رفع نیازهای جامعه، امری ضروری و اجتناب ناپذیر است و سوق دادن آموزش عالی به سمت رفع نیازهای جامعه و در نظر گرفتن ملاحظات اجتماعی از مهمترین کارکردهای دانشگاه است که سرلوحه کاری همه مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور است.

گفتنی است؛ در هفدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس که با محوریت تصویب پیش بینی بودجه سال 99-98 برگزار شد، تمام جزئیات بودجه مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت و در نهایت به تصویب اعضای هیات امنای استان رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025165

وب گردی

وب گردی