کاروان کمک‌رسانی ترکیه برای النصره، هدف حملات هشدارآمیز هوایی قرار گرفت

منابع خبری در سوریه اعلام کردند که کاروان کمک‌رسانی ترکیه برای جبهة النصره پس از عبور از مرز سوریه، هدف حمله هوایی قرار گرفت و متوقف شد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز ، پس از آنکه امروز دوشنبه یک منبع در وزارت خارجه سوریه از ورود یک کاروان حامل کمک‌های نظامی برای جبهة النصره در استان ادلب سوریه خبر داد، رسانه‌ها از حمله هوایی به این کاروان خبر دادند.

یک منبع در وزارت خارجه سوریه امروز اعلام کرده که ترکیه با ارسال یک کاروان که از مرز سوریه عبور و حاکمیت سوریه را نقض کرده و در حال کمک‌رسانی به تروریست‌های جبهة النصره در محور خان‌شیخون است.

همچنین خبرگزاری رویترز به نقل از «دیدبان حقوق بشر سوریه» نزدیک به معارضان اعلام کرد که کاروان کمک‌رسانی ترکیه که یکی از گروه‌های مسلح تحت حمایت ترکیه آن را همراهی می‌کرده، امروز هدف حمله هوایی قرار گرفته و یک نفر کشته و چند نفر دیگر مجروح شده‌اند. اما مرکز مستندسازی سوریه اعلام کرد که تعداد کشته‌ها سه نفر است و هر سه نفر عضو فیلق الشام بوده‌اند.

«مرکز التوثیق السوری» (مرکز مستندسازی سوریه) اعلام کرد که کاروان بزرگ ترکیه از گذرگاه «کفر لوسین» در ریف ادلب وارد خاک سوریه شد و بدون آنکه وارد جاده حلب دمشق شود، مستقیم مسیر شهرک سراقب را در پیش گرفت تا از آنجا به شهر خان شیخون برود.

هم‌زمان با ورود این کاروان و رسیدن آن به نزدیکی شهر معرة النعمان در ریف ادلب، جنگنده‌های سوری و روسیه در حملاتی هشدارآمیز نقاط نزدیک و پیرامون این کاروان را هدف قرار دادند به طوری که کاروان متوقف شد و از حرکت ایستاد.

گفته می‌شود گروهک «فیلق الشام» مسئول همراهی این کاروان تا خان شیخون بوده و عناصر آن به همراه عناصر ترکیه‌ای که در این کاروان بوده غافلگیر شده و از ادامه حرکت بازمانده‌اند.

این کاروان شامل ۲۸ خودرو نظامی، هفت تانک، هشت کامیون حامل مهمات، موشک و سلاح تک‌تیرانداز و همچنین شماری خودرو نفربر (B.M.P) بوده است.

گروه‌های مسلح حاضر در خان شیخون در جنوب استان ادلب از چند روز پیش بارها درخواست کمک کرده‌اند. تروریست‌ها طی چند روز گذشته چند روستا اطراف شهر خان شیخون را از دست داده‌اند و شب گذشته نیز نتوانستند مانع ورود ارتش به شهر خان شیخون شوند.

اهمیت آزادسازی خان شیخون به دلیل موقعیت ارتباطی آن است که شرق و غرب و شمال ادلب را می‌تواند به هم متصل کند. آزادسازی آن راه را برای آزادی شهر مهم معرة النعمان نیز باز می‌کند و کنترل ارتش سوریه بر آن جاده ارتباطی بین‌المللی استان حلب به دمشق را که از این شهر می‌گذرد، آزاد می‌کند. ارتش سوریه صبح دیروز یکشنبه پس از آزادسازی چندین روستا در اطراف شهر خان شیخون، موفق شده بود آن را محاصره کند.

پیشروی ارتش سوریه در استان ادلب پس از آن آغاز شد که اوایل ماه اوت جبهة‌ النصره اعلام کرد که به آتش‌بس و توافق کاهش تنش (میان ترکیه با روسیه و ایران و سوریه) پایبند نخواهد ماند. جبهة النصره تأکید کرده بود که حتی یک سرباز خود را هم از خط توافق موسوم به کاهش تنش عقب نخواهد کشید. دمشق مسئولیت این امر را بر عهده ترکیه دانسته بود.

کد خبر: 1025176

وب گردی

وب گردی