تمایلی به مذاکرات با واشنگتن نداریم

وزیر امور خارجه با بیان اینکه ایران تمایلی به مذاکرات با واشنگتن ندارد،گفت: هرگونه میانجیگری باید بر بازگرداندن آمریکا به توافق هسته‌ای متمرکز باشد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه امروز در کنفرانس خبری با وزیر خارجه فنلاند، بستر مناسب را لازمه میانجیگری بین تهران و واشنگتن خواند و گفت: موضوع میانجیگری باید چگونگی بازگشت آمریکا به میز مذاکره و اجرای تعهداتش در چارچوب برجام باشد؛ ایران علاقه‌ای به تقابل ندارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی با تاکید براینکه ایران تمایلی به مذاکرات با واشنگتن ندارد،اظهار داشت: هرگونه میانجیگری باید بر بازگرداندن آمریکا به توافق هسته ای متمرکز باشد

ظریف افزود: ما مذاکرات مفصلی با طرف آمریکایی در گفتگوی‌های برجامی داشته ایم و ایران میز مذاکره را ترک نکرد؛ یک توافق خوب مورد رضایت همه وجود ندارد.

وی تاکید کرد: موضوع میانجیگری باید چگونگی بازگشت آمریکا به میز مذاکره و اجرای تعهداتش باشد، اینکه امریکا چگونه می‌تواند به تعهدات خود در قالب قطع نامه ۲۲۳۱ شورای امنیت که خود حامی آن بوده است، عمل کند.

وزیر امور خارجه گفت: در آمریکا تنها یک تغییر سیاسی به دنبال انتخابات روی داده است.

حامیان سرسخت توافق هسته ای هستیم

پکا هاویستو وزیر خارجه فنلاند در کنفرانس مشترک خبری با همتای ایرانی خود نیز گفت: ما از حامیان سرسخت توافق هسته‌ای هستیم.

کد خبر: 1025179

وب گردی

وب گردی