۲۵ درصد مردم از خدمات اورژانس اجتماعی اطلاعی ندارند

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: طبق مطالعات انجام شده، ۲۵ درصد مردم از خدمات اورژانس اجتماعی اطلاعی ندارند و نمی‌دانند موارد همسرآزاری، کودک آزاری، سالمند آزاری، معلول آزاری و خودکشی را باید به شماره ۱۲۳ اطلاع دهند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حبیب الله مسعودی فرید روز دوشنبه در آیین تقدیر از کارشناسان اورژانس اجتماعی در کانون فکری و پرورشی کودکان و نوجوانان افزود: لازم است که برای شناساندن اورژانس اجتماعی از رسانه های محیطی، نوشتاری، دیداری و شنیداری بهره گیری شود و پیام های اورژانس اجتماعی در اَشکال مختلف تولید شود.

وی در ادامه به برنامه راهبردی اورژانس اجتماعی اشاره کرد و گفت: این برنامه را بازنگری خواهیم کرد؛ برای اجرای این برنامه راهبردی، اولویتهایی را در نظر داریم که به زودی نهایی خواهد شد تا دیگر شاهد هیچگونه آسیب اجتماعی در عرصه خانواده نباشیم.

مسعودی فرید گفت: ارتقای کیفیت و استانداردسازی خدمات اورژانس اجتماعی یکی از برنامه های طرح راهبردی است. همچنین در نظر داریم آگاهی مردم از خدمات اورژانس اجتماعی را ارتقا بخشیم.

وی تاکید کرد: اورژانس اجتماعی کشور به سمت بهره گیری از فناوری اطلاعات IT میرود و گزارش گیری، ثبت اطلاعات و رهگیری آنها از اولویت های برنامه راهبردی اورژانس اجتماعی است.

معاون اجتماعی بهزیستی گفت: یکی دیگر از مواردی که در اورژانس اجتماعی پیگیری میشود و از دغدغههای ما به شمار میرود، ثبات شغلی کارکنان اورژانس اجتماعی است. این کارکنان به رغم فشارهای روانی و عاطفی از ثبات شغلی برخوردار نیستند.

مسعودی فرید افزود: اگر برای فردی امنیت روانی وجود نداشته باشد، خیلی مشکل است که بتواند مشکل دیگران را برطرف کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025206

وب گردی

وب گردی