ایجاد خوابگاه متاهلی در واحد قشم/پذیرش 20 نفر در رشته پزشکی دانشگاه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم گفت: درصددیم تا با توجه به طرح ایجاد سه هزار خوابگاه متاهلی در دانشگاه آزاد که توسط دکتر طهرانچی اعلام شد، یکی از مجموعه‌‌‌های خوابگاهی واحد قشم را با فراهم کردن تجهیزات مناسب تبدیل به خوابگاه متاهلی کنیم.

سراج‌الدین محبی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم در گفت‌‌‌و‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره مزیت‌‌‌های تحصیل در این واحد دانشگاهی گفت: امسال در مقطع کارشناسی، پذیرش در رشته پرستاری خواهیم داشت که این رشته وارد دفترچه نشده اما پذیرش از مهرماه انجام می‌‌شود. در هر سه گروه علوم انسانی، علوم پزشکی و فنی و مهندسی پذیرش دانشجو داریم. در گذشته، رشته پزشکی ما وارد دفترچه نمی‌‌شد و اضافه بر سهمیه تعدادی دانشجو داشتیم اما در حال حاضر، پذیرش تعداد دانشجو در این رشته به طور مشخص در دفترچه آورده شده و میزان پذیرش ما 20 نفر خواهد بود.

وی درباره امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی در واحد قشم افزود: امسال حدود 4 تا 5 میلیارد تومان برای تجهیزات آزمایشگاهی هزینه کردیم و زیر ساخت‌‌‌‌های رشته پزشکی فراهم شده که کلیه این تجهیزات به تایید مسئولان وزارت بهداشت رسیده است. با توجه به اینکه فاصله دانشگاه تا شهر حدود 20 کیلومتر است، ساختمان قدیمی دانشگاه علوم پزشکی قشم را تجهیز کردیم تا دانشجویان دوره کارشناسی، کلاس‌‌‌‌‌‌های خود را در این ساختمان که در داخل فضای شهر قرار دارد بگذارنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم در ادامه درباره میزان قبولی چشمگیر فارغ‌‌‌‌‌‌‌التحصیلان پزشکی این واحد دانشگاهی در مرحله تخصص تصریح کرد: امسال 16 نفر شرکت کننده آزمون دستیاری داشتیم که 8 نفر از دانشجویان ما در تخصص‌‌‌های مختلف دانشگاه‌‌های مطرح دولتی پذیرفته شدند و 50 درصد قبولی دستیاری و تخصص داشتیم. یکی از دانشجویان پزشکی واحد قشم هم در آزمون استعدادهای بالینی مقام دوم کشور را در سال گذشته کسب کرد که این امر نشان‌‌‌دهنده توانمندی فارغ‌‌‌‌التحصیلان و دانشجویان پزشکی واحد قشم است.

محبی درباره رشته‌‌های ارائه شده واحد قشم در کنکور امسال خاطرنشان کرد: حدود 40 رشته با آزمون و بدون آزمون در مقطع کاردانی و کارشناسی داریم و تنها رشته‌‌‌‌ای که امسال در مقطع کارشناسی به ما اضافه شده، رشته پرستاری است. رشته‌‌های پرطرفدار در واحد قشم شامل حقوق، روان‌‌شناسی، مدیریت و حسابداری می‌‌شود. یکی دیگر از رشته‌‌‌‌‌های پرطرفدار در واحد قشم که با صنایع استان مرتبط است رشته مهندسی نفت، شیمی و پتروشیمی بوده که بسیاری از فارغ‌‌‌التحصیلان آن در پالایشگاه استان، مشغول به کار شدند و بازار کار خوبی در این منطقه دارد.

وی درباره جذب دانشجو برای رشته‌‌های کم‌‌متقاضی یادآور شد: در حال حاضر، رشته‌‌‌هایی مثل علوم‌‌تربیتی، شیلات و زیست‌‌‌شناسی جزو رشته‌‌‌های کم متقاضی در واحد دانشگاهی قشم محسوب می‌‌شوند که برای جذب دانشجو در این رشته‌‌‌‌ها، بورس تحصیلی 50 درصد را ارائه کردیم تا بتوانیم دانشجوی بیشتری را در این رشته‌‌ها پذیرش کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم درباره میزان وام‌‌‌‌‌های دانشجویی در این واحد دانشگاهی متذکر شد: وام دانشجویی در دوره تحصیلات تکمیلی و در مقطع دکتری به میزان 40 میلیون تومان، مقطع کارشناسی ارشد 20 میلیون، مقطع کارشناسی هم 10 میلیون تعیین شده که دانشجویان برای دریافت این وام به بانک ملی معرفی می‌‌‌‌شوند. علاوه بر این وام، صندوق رفاه دانشگاه هم براساس قانون سازمان مرکزی، تسهیلات لازم به دانشجویان متقاضی وام پرداخت می‌‌‌‌‌کند و استقبال خوبی هم از این تسهیلات دانشجویی شده و میزان مبلغ واگذاری، بر مبنای بخشنامه‌‌ای که از سوی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد تعیین شده خواهد بود.

محبی درباره امکانات خوابگاهی در واحد قشم متذکر شد: برای دانشجویان رشته پزشکی واحد قشم، خوابگاه با امکانات کامل رفاهی داریم. با توجه به طرح ایجاد سه هزار خوابگاه متاهلی در دانشگاه آزاد که توسط دکتر طهرانچی اعلام شد درصددیم تا یکی از مجموعه‌‌‌های خوابگاهی واحد قشم را با فراهم کردن تجهیزات مناسب تبدیل به خوابگاه متاهلی کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025246

وب گردی

وب گردی