دومین فراخوان حمایت از طرح‌های پژوهشی محققان کشور منتشر شد

صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دومین فراخوان حمایت از طرح‌های پژوهشی خود را منتشر کرد تا حمایت از پژوهشگران کشور سرعت گیرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، بیش از 14 کارگروه علمی و تخصصی در صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مشغول فعالیت هستند تا با حمایت عملی از محققان مسیر آنها برای ادامه کار هموار شود.

صندوق برای دومین بار در سال جاری فراخوان حمایت از طرح‌های پژوهشی خود را منتشر کرد و پژوهشگران می‌توانند طرح‌های خود را برای کارگروه‌های میان گروهی علوم انسانی، اجتماعی و مطالعات علم، معارف و علوم اسلامی، مدیریت و علوم اقتصاد و هنر و معماری ارسال کنند. ارسال طرح‌ها از 1 شهریور ماه سال جاری آغاز و تا 15 آبان ماه ادامه دارد.

این فراخوان طرح‌های پژوهشی، رساله دکتری و طرح‌های پسا دکتری را شامل می‌شود. انتشار این فراخوان با هدف حمایت از پژوهشگران استان‌های مختلف انجام می‌شود و دستاوردهای این تحقیقات وارد جامعه شود.

بر اساس این گزارش، در سال‌های گذشته محققان از سراسر کشور طرح‌های پژوهشی خود را با توجه به حوزه علمی به کارگروه مربوطه ارسال می‌کردند و هر ماه طرح‌ها در این کارگروه ارزیابی و برای تصویب نهایی به کمیته تخصصی صندوق روانه می‌شد اما در سال جاری این روند تغییر کرده است و در طول سال هر کارگروه فراخوان منتشر می‌کند تا بر اساس آن پژوهشگران برای ارسال طرح‌های خود اقدام کنند.

این فراخوان‌ها در طول سال برای سایر کارگروه‌ها نیز منتشر می‌شود. علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت صندوق http://www.insf.org مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025299

وب گردی

وب گردی