گسترش رژیم حشرات در جهان

سازمان  غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۳ برنامه‌ای را برای پرورش و تشویق استفاده غذایی مردم دنیا از حشرات آغاز کرد. آیا خوردن حشرات می تواند به رغم احساس کثیفی یا انزجار بین مردم، همه گیر شود؟

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از ETH Zurich، برخی از مردم با ظهور و همه گیر شدن غذاهایی که با حشرات تهیه می شوند، صورت خود را با انزجار جمع کنند اما برخی دیگر از خوردن موجودات خزنده سرخ شده یا همبرگرهای پرزدار لذت می برند.
در همین راستا و با توجه به بحران و کمبود مواد غذایی در جهان، سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۳ برنامه‌ای را برای پرورش و تشویق استفاده غذایی مردم دنیا از حشرات آغاز کرد.

طبق اعلام این سازمان، دست کم ۲ میلیارد نفر در سراسر جهان در رژیم غذاییشان از حشرات استفاده می‌کنند. بر اساس تخمین سازمان ملل متحد ۱۹۰۰ گونه حشره در غذای این عده به کار می‌رود.

آیا خوردن حشرات می تواند به رغم احساس مشمئزکننده و کثیف بین مردم همه گیر شود؟ ملخ ، جیرجیرک و کرم های غذایی به نظر شما چه مزه ای می توانند داشته باشند؟

چگونه است که برخی از مردم خوردن آنها را بسیار دوست دارند؟ آیا افراد با یک واکنش ناخوشایند نسبت به حشرات می توانند بر انزجار خود غلبه کنند؟

اگر مردم بیشتر به جای گوشت بر روی خوردن حشرات متمرکز شوند، چه فوایدی برای جامعه و محیط زیست به وجود خواهد آمد؟ چه اتفاقی می افتد اگر آنها بیشتر در بشقاب های غذای ما دیده شوند؟

در پادکست زیر « کریستینا هارتمن» از دانشگاه ETH Zurich دپارتمان علوم سیستم های زیست محیطی و استاد «الکساندر ماتیس» از گروه علوم بهداشتی و فناوری اشکالات و طعم های مختلفی را نیز صحبت می کنند.

در پادکست زیر به تمامی سوالات، پاسخ داده شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025313

وب گردی

وب گردی