بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی، متولی اصلی تنظیم سند فرهنگی بسیج اساتید کشور

معاون فرهنگی بسیج اساتید دانشگاه آزاداسلامی گفت: سند فرهنگی بسیج اساتید دانشگاه‌های سراسری کشور با محوریت بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در حال تهیه و تنظیم است.

زین‌العابدین امینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: معاونت فرهنگی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در تلاش است تا فعالیت‌های فرهنگی بسیج اساتید این دانشگاه را با رویکرد علمی مرتبط کند و برای حل آنها راهکارهای علمی - فرهنگی ارائه دهد.

وی ادامه داد: جنس فعالیت استادی و دانشجویی ارتباط بسیار نزدیکی با جوانان دارد؛ به همین منظور بسیج اساتید فعالیت‌های فرهنگی خود را متمرکز کرده تا خروجی آن در فرهنگ دانشجویی نمایان شود.

معاون فرهنگی بسیج اساتید دانشگاه آزاداسلامی به سند فرهنگی اشاره کرد و گفت: سند فرهنگی بسیج اساتید دانشگاه‌های سراسری کشور با محوریت بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در حال تهیه و تنظیم است. البته سایر دانشگاه‌های دولتی در تدوین این سند فرهنگی کمک می‌کنند؛ اما متولی اصلی آن بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی ادامه داد: در همایش معاونان فرهنگی بسیج اساتید سراسر کشور بهمن ماه سال گذشته در اهواز، مصوب شد که این سند فرهنگی توسط معاونت فرهنگی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی تنظیم و تصویب شود.

امینی برنامه دیگر معاونت فرهنگی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی را اینگونه تشریح کرد: همکاری معاونت فرهنگی در راستای تنظیم سند استاد تراز اول انقلاب اسلامی در نظر گرفته شده است، البته محوریت این سند با دانشگاه‌های دولتی است اما مشورت معاونت فرهنگی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در پیشبرد سند استاد تراز اول انقلاب تاثیرگذار خواهد بود.

معاونت فرهنگی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: این معاونت عضو کارگروه فرهنگی تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در معاونت فرهنگی سازمان بسیج اساتید کشور است، عضویت در این کارگروه بهترین فرصت برای تشریح فعالیت‌‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به سایر دانشگاه‌ها به‌شمار می‌رود.

به گفته امینی، بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در راستای ایجاد ارتباط نزدیک و مستمر بین فعالیت‌های فرهنگی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی و سایر اساتید بسیجی دانشگاه‌های کشور تلاش می‌کند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی از برگزای اجلاس هم‌اندیشی بین بسیج اساتید و ائمه جماعت خبر داد و گفت: در دهه پایانی شهریورماه نشست هم‌اندیشی بین ائمه جماعت با استادان بسیجی دانشگاه‌ آزاد اسلامی با هدف اجرای طرح مسجد محوری برگزار خواهد شد.

وی با تأکید بر اهمیت ارتباط بین اساتید بسیجی با مساجد کشور گفت: بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی از سوی بسیج اساتید کل کشور ماموریت اجرای طرح مسجد محوری را برعهده دارد. در این طرح تلاش‌ شده تا افرادی که در مساجد حضور دارند، جذب امور فرهنگی و علمی در سطح دانشگاه‌ها شوند؛ از سوی دیگر این اقدام منجر می‌شود خروجی برنامههای دانشگاهی در سطح شهر تبلور پیدا کند.

امینی افزود: تمرکز معاونت فرهنگی بر این است که بتواند بیاینه گام دوم انقلاب را علاوه بر اینکه در سطح واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تبیین می‌کند، به سطح جامعه نیز بسط دهد. در حال حاضر این طرح در مرحله تحقیق و پژوهش قرار دارد. بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال این است که چگونه می توان خروجی همایش‌ها را به بدنه جامعه تزریق کرد.

معاون فرهنگی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: در ستاد اربعین که شورای عالی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شده‌ است، به تصویب رسید بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی با امکاناتی که در اختیار دارد، عضو ستاد شود و به برگزاری مراسم اربعین کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: با تغییرات مدیریت در دانشگاه آزاد اسلامی، فضا برای فعالیت انقلابی و جریان انقلابی در این دانشگاه شکل گرفت. در این فضا باید از مناسبت‌زدگی پرهیز کنیم، همچنین لازم است فعالیت‌های معاونت فرهنگی بر نیازهای جامعه و مسئله محوری متمرکز شود، در پایان باید تلاش کرد مشکلات فرهنگی موجود در راه ارتقا و رشد دانشگاه آزاد اسلامی رفع شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025318

وب گردی

وب گردی