مسجد تربیت‌کننده جهادگران برای تحقق تمدن اسلامی است

سازمان بسیج مساجد به مناسبت روز جهانی مسجد در اطلاعیه ای نوشت: مسجد تربیت‌کننده جهادگران برای تحقق تمدن اسلامی است و سازمان بسیج مساجد برای اعتلای این سنگر و اصحاب آن بیش از پیش کمر همت بسته تا از این ظرفیت بی‌بدیل چنان که در شأن آن است بهره ببرند.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، ۳۱ مردادماه از سوی سازمان کنفرانس اسلامی به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران، روز جهانی مسجد نامگذاری شده است، سازمان بسیج و محلات بیانیه‌ای به این منظور صادر کرد.

براساس این گزارش، متن این بیانیه به این شرح است:

سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الأَقْصَى الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ البَصِیرُ

پاک و منزّه است آن (خدایی ) که بنده‌اش را از مسجدالحرام تا مسجدالاقصی که اطرافش را برکت داده‌ایم، شبانه برد، تا از نشانه‌های خود به او نشان دهیم. همانا او شنوا و بیناست. (آیه ۱ سوره الاسراء)

در سالگرد اقدام ددمنشانه رژیم صهیونیستی در جسارت به قبله اول مسلمین، بیت‌المقدس عزیز که نشان از عمق دشمنی این رژیم کودک‌کش با اسلام و مقدسات اسلامی داشت، جهانیان چهل سالگیِ درخت تنومند انقلاب اسلامی را به تماشا نشسته‌اند. همچنین جوانان و نسل جهادگر گام دوم، درفش مقاومت و مبارزه را به استواری از اسلاف پرآوازه و قدسی خود دریافته و آرمان، عقیده و عمل انقلابی خود را تا دورترین بلاد اسلامی گسترش داده و نوید بخشان وعده صادقِ «تمدن اسلامی فراگیر» هستند.

(ولقد کتبنا فی الزبور من بعد الذکر ان الارض یرثها عبادی الصالحون)

میدان‌داران این عرصه، جهادگرانی برآمده از مسجد، با ایمان‌هایی پولادین هستند که نمونه‌ای از تصویر عینی اراده‌هایشان، زبونی و درماندگی رژیم اسرائیل در برابر بارش خشم ابابیل‌گونه مجاهدان، در آخرین رویارویی با فرزندان اسلام در باریکه غزه است.

صحنه‌های امروز تداعی‌کننده کلام خمینی عزیز، آن پیر سفر کرده است که: «اگر این مسجد و مرکز ستاد اسلام قوی باشد، ترس از فانتوم‌ها نداشته باشید، ترس از آمریکا و شوروی و این‌ها نداشته باشید.»

مساجد این قلب تپنده و حیات بخش جامعه اسلامی، با تربیت نسلی مومن، انقلابی و برآمده از معنویت اصیل اسلامی، هسته‌های مقاومت را در سرتاسر دنیا شکل داده و با میدان‌داری در عرصه تقابل با کفر در زمین، هوا و دریا، خون تازه ایستادگی به کالبد آرزومندان ظهور مهدی موعود(عج) برای پیروزی نهایی دمیده است.

همین آثار بی‌بدیل مسجد است که دشمن درمانده را به آنجا رسانده که از روی کینه و بیچارگی، دست به اهانت و جسارت به ساحت مسجد و نمازگزاران مسجدی بزند؛ خواه آگوست ۱۹۶۹ باشد و مسجد الاقصی یا مارس ۲۰۱۹ و مسجد در نیوزیلند.

اینک در سالگرد این واقعه که روز جهانی مسجد نام‌گذاری شده ، سازمان بسیج مساجد و محلات به نمایندگی از بسیجیان دریا دل در سنگرِ مسجد، ضمن گرامیداشت این روز و شهدای مساجد در سرتاسر عالم، با تاکید بر قرابت وعده پایان عمر این رژیم منحوس و فتنه‌گری‌های فریب‌خوردگان آن در اهانت به اسلام و مقدسات اسلامی، از همه دست‌اندرکاران حوزه مسجد می‌خواهد در پرتو رهنمودهای رهبر انقلاب، حضرت امام‌خامنه‌ای (مدظله‌العالی) برای اعتلای این سنگر انقلاب و اصحاب آن بیش از پیش کمر همت بسته و این ظرفیت بی‌بدیل را چنان که در شأن آن است، دریابند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025323

وب گردی

وب گردی