شبکه پژوهش های بین رشته‌ای میان 3 دانشگاه اصفهان ایجاد می‌شود

تفاهم نامه همکاری علمی رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان، اصفهان و صنعتی اصفهان در راستای ایجاد شبکه پژوهش‌های بین رشته ای در حوزه سلامت، امضا شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، این تفاهم نامه همکاری علمی در خصوص ایجاد شبکه پژوهش های بین رشته ای در حوزه سلامت، صبح روز چهارشنبه ۳۰ مردادماه، در ساختمان آفرینش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نهایی و امضا شد.

طاهره چنگیز رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درباره گسترش پژوهش های بین رشته ای در حوزه سلامت گفت: پژوهش های حوزه سلامت نیازمند حضور و بهره گیری از علم رشته‌های مختلف شامل علوم پزشکی، علوم انسانی، هنر، علوم اجتماعی، فنی مهندسی و علوم پایه محض است.

چنگیز ادامه داد: با توجه به اینکه دانشکده های مرتبط با این رشته ها در دانشگاه اصفهان و صنعتی اصفهان وجود دارد، این زمینه فراهم شد تا بتوانیم بصورت سازمان یافته و تسهیل شده پژوهش های بین رشته ای را با سرعت و جهت‌گیری مناسب‌تر از آنچه تاکنون بوده ادامه دهیم و حمایت رؤسای هر 3 دانشگاه از مشارکت اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان شان را برای پژوهش‌های بین رشته‌ای حوزه سلامت، بهتر داشته باشیم.

وی با اشاره به وسیع بودن پژوهش‌های حوزه سلامت گفت: از پژوهش های بالینی گرفته تا پژوهش هایی که منجر به فناوری می شود و همچنین پژوهش های اجتماعی سلامت که نیازمند مشارکت همکاران از رشته‌های علوم انسانی و علوم اجتماعی است تا پژوهش‌هایی که نیازمند مشارکت حتی در زمینه هنر است، در گستره پژوهش های حوزه سلامت قرار می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ابراز امیدواری کرد: با شکل‌گیری این همکاری و مشارکت و همچنین عملیاتی شدن آیین‌نامه این توافق، به مرور شاهد مشارکت همکاران از سایر دانشگاه‌ها نیز باشیم.

شبکه پژوهش‌های بین رشته ای در حوزه سلامت اصفهان یک مرکز مجازی بر پایه مجموعه ای از ساز و کارها، قوانین تسهیل‌گر و حمایت‌های ویژه برای محققین اصلی دانشگاه‌‌های علوم پزشکی اصفهان، اصفهان و صنعتی اصفهان است که به منظور کمک به توسعه فعالیت‌های بین رشته ای در حوزه سلامت، با موضوعات مشخص و هدفمند فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025335

وب گردی

وب گردی