امارات اتهام حمایت از جدایی‌طلبان جنوب یمن را رد کرد

امارات عربی متحده اظهارات دولت منصور هادی درباره حمایت از جدایی‌طلبان جنوب را رد کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز ، امارات عربی متحده اتهام‌های دولت یمن را درباره حمایت ابوظبی از تحرکات جدایی طلبان یمنی در جنوب این کشور برای تسلط بر عدن و نهادهای نظامی و دولتی آن را رد کرد.

«سعود الشامسی»، جانشین نماینده دائم امارات در سازمان ملل در برابر شورای امنیت گفت: «ما متأسفیم که ادعاهایی را علیه کشورمان درباره تحولات در عدن می‌شنویم. این‌ها ادعاهایی است که کاملا مردود است.»

روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم گزارش داد: «الشامسی در جلسه روز سه‌شنبه شورای امنیت ادعا کرد که امارات در مقام شریک ائتلاف عربی همه تلاش خود را برای کاهش تنش در جنوب یمن بکار می ‌ندد و شایسته نیست که دولت یمن شکست سیاسی و مدیریتی خود را به کشور امارات ربط بدهد.»

اظهارات الشمسی پس از اتهام‌های دولت عبد ربه منصور هادی به ابوظبی مبنی بر حمایت از جنبش‌ جدایی‌طلبان در جنوب مطرح شد.

جدایی‌طلبان جنوب یمن در دهم آگوست شهر عدن، پایتخت موقت دولت منصور هادی را به دنبال درگیری با نیروهای دولت منصور هادی به تسلط خود درآوردند. در این درگیری‌ها ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند. پس از آن جدایی‌طلبان نیروهای دولت منصور هادی را همچنین به ترک پادگان‌هایشان در استان أبین در همجواری عدن مجبور کردند.

این در حالی است که عبدالله السعدی، نماینده دائم دولت منصور هادی در سازمان ملل هم دربرابر شورای امنیت تاکید کرد: «اگر حمایت کامل امارات در برنامه ریزی اجرا و حمایت مالی حملات جدایی طلبان در عدن نبود اتفاقی رخ نداده بود.»

دولت یمن هم روز سه شنبه بار دیگر امارات را مسئول کامل حملات شبه نظامیان شورای انتقالی جنوب یمن خواند و از ابوظبی خواست حمایت خود از آنها را متوقف کند.

نیروهای کمربند امنیتی قدرت اصلی حامی تجزیه جنوب یمن توسط امارات آموزش دیده و مسلح شده‌اند.

قرار است در جده گفت‌وگویی بین جدایی طلبان جنوب و دولت منصور هادی به دعوت وزارت خارجه سعودی برگزار شود.

کد خبر: 1025338

وب گردی

وب گردی