۲۵ رشته جدید کارشناسی در واحد اردبیل ارائه می‌شود

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل از ارائه ۲۵ رشته جدید در مقطع کارشناسی پیوسته این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروهدانشگاهایسکانیوز از اردبیل، بهنام بهاری با اشاره به تایید توافق با امور گسترش رشته‌های سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: طبق توافق حاصل شده تعداد 25‌ رشته جدید کارشناسی پیوسته در واحد اردبیل ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: اصلاحیه‌های لازم در دفترچه سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی انجام و ثبت نام آغاز شده و از مهر‌ماه سال جاری دانشجو در رشته های جدید نیز پذیرش خواهد شد.

بهاری ادامه داد: رشته‌های پر‌متقاضی مانند عکاسی، ارتباط تصویری، مهندسی اپتیک و لیزر، علوم و مهندسی صنایع غذایی، اقتصاد، مهندسی پلیمر، مهندسی نفت، مهندسی مواد و متالوژی، مهندسی ورزش، مطالعات خانواده و مهندسی فضای سبز در کنار رشته‌های اقتصاد کشاورزی، برنامه ریزی اجتماعی و تعاون، تاریخ و تمدن ملل اسلامی، زیست شناسی سلولی و مولکولی، علوم و مهندسی آب، فیزیک مهندسی، مترجمی زبان انگلیسی، مدیریت بیمه، مدیریت دولتی، مشاوره، معماری داخلی، مهندسی شهر سازی و مطالعات فرهنگی و هنری رشته‌های جدید کارشناسی پیوسته هستند که از امسال در این واحد دانشگاهی ارائه می‌شود.

وی به نیازسنجی‌های انجام‌شده و وضعیت بازار کار اشاره و افزود: رشته‌های جدید ارائه شده می‌تواند شرایط را برای ادامه تحصیل داوطلبان در سطح استان اردبیل آسان‌تر کند و هزینه ادامه تحصیل در خارج استان را برای خانواده‌ها کاهش دهد.

بهاری از ارایه 4 رشته جدید در واحد پارس آباد و یک رشته جدید در واحد گرمی و واحد خلخال نیز خبر داد و افزود: در مورد رشته‌های کارشناسی ارشد نیز تلاش می شود مجوز رشته های جدید و مرتبط اخذ و در این استان ارائه شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025346

وب گردی

وب گردی