صرفه‌جویی در مصرف آب با شیر هوشمند

پژوهشگران "دانشگاه استنفورد"، یک شیر آب هوشمند ابداع کرده‌اند که می‌تواند خود را بر اساس اولویت‌های کاربر تنظیم کند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از وب سایت رسمی دانشگاه استنفورد، آزمایشی که با شیر آب هوشمند انجام شده، نشان می‌دهد که این ابزار می‌تواند میزان استفاده از آب را کاهش دهد.

"ویلیام جو" (William Jou)، فارغ‌التحصیل مهندسی مکانیک "دانشگاه استنفورد" (Stanford University)، در ابتدا یک سینک هوشمند ابداع کرد تا کمک آن، میزان آب مصرفی را کاهش دهد و سپس آن را برای سازگاری با شیوه‌های گوناگون شست و شو مورد بررسی قرار داد. با وجود این، هنوز شیر آبی وجود نداشت که برای این سینک مناسب باشد؛ در نتیجه جو و همکارانش، ابداع خلاقانه دیگری نیز ارائه دادند. آنها یک شیر آب هوشمند ابداع کردند که می‌تواند به صورت خودکار بر اساس اولویت کاربر تنظیم شود.

سینک و شیر آب هوشمند طوری طراحی شده‌اند که می‌توانند با تنظیم مصرف آب بر اساس عادت کاربر، میزان آب مصرفی مورد نیاز را کاهش دهند.

"ارین مکدونالد" (Erin MacDonald)، استادیار مهندسی مکانیک دانشگاه استنفورد و از نویسندگان این پژوهش گفت: مقایسه سینک ظرفشویی با وسایل دیگر خانه، نشان می‌دهد که این محصول نسبت به وسایلی مانند یخچال، به اندازه کافی به روزرسانی نشده است. شاید تغییرات کوچکی در آن صورت گرفته باشند اما هیچ کدام به اندازه‌ای نیستند که تحول چشمگیری در آن ایجاد کنند.

جو و همکارانش در آزمایش خود، از شرکت‌کنندگان خواستند تا ظرف‌ها را سه بار بشویند. جو، دما و جریان آب سینک را هنگام ظرف شستن کنترل می‌کرد.

نتایج این آزمایش نشان داد که میزان آب مصرف شده، ۲۶ درصد کمتر از میزان آبی است که برای شستن ظرف در سینک‌های معمولی به کار می‌رود.

"سامانتا بیولیو" (Samantha Beaulieu)، از نویسندگان این پژوهش گفت: هدف ما این است که تنظیمات سینک و شیر آب، با توجه به عادت‌ها و اولویت‌های کاربران صورت گیرند و به صرفه‌جویی در مصرف آب کمک کنند.

پژوهشگران باور دارند که سینک بیمارستان‌ها و هتل‌ها در آینده می‌توانند با اولویت‌های کارمندان در شستن دست تنظیم شوند. با کمک این فناوری، ادارات و خانه‌ها برای صرفه‌جویی در مصرف آب، با یکدیگر رقابت خواهند داشت.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

کد خبر: 1025359

وب گردی

وب گردی