امروز آخرین مهلت ثبت اطلاعات خسارات سیل‌زدگان در سامانه وزارت کشور

مسئول کارگروه فناوری اطلاعات و آمار قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده گفت: سامانه سجاد(سامانه جامع امداد و بازسازی دولت) 31 مرداد ماه بسته خواهد شد و بعد از این تاریخ اطلاعات جدیدی ثبت نمی شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، امیر شجاعان گفت: در سامانه سجاد(سامانه جامع امداد و بازسازی دولت) ارتباط‌مان با سازمان‌ها و دستگاه‌هایی است که متولی بازسازی بوده یا خسارت‌هایی به آنها وارد شده است که بایستی این خسارت‌ها در سامانه سجاد دقیق و مکان محور وارد شوند.

وی با بیان اینکه برای ثبت اطلاعات در این سامانه زمان مشخصی در نظر گرفته شده است گفت: سامانه سجاد پایان مرداد ماه بسته خواهد شد و بعد از این تاریخ اطلاعات جدیدی ثبت نمی شود.همچنین تقریبا اطلاعات بیشتر دستگاه‌های مربوطه وارد شده است، اما هنوز برخی از استان‌ها و دستگاه‌ها در حال ورود اطلاعات هستند که بایستی آنها هم در این یکی دو روزه باقی مانده تا پایان مرداد، فعالیتشان را به اتمام برسانند.

مسئول کارگروه فناوری اطلاعات و آمار قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده اضافه کرد: برآوردهای اولیه به صورت کلی صورت گرفته است اما برای اینکه دقت بالاتر رود، جزیی‌ترین خسارات به طور دقیق توسط دستگاه‌های ذیربط، مشخص و ارزیابی شده و اطلاعات وارد سامانه می شود. همچنین همزمان که اطلاعات دریافت می‌شود اعطای تسهیلات، کمک‌های بلاعوض و برنامه ریزی برای انعقاد قرارداد پروژهای بازسازی انجام شده است.

وی تصریح کرد:تا 20 مرداد فرصت داده‌بودیم که مدارس خسارت دیده دراین سامانه ثبت شوند اما دستگاه‌ها و استان‌ها اعلام کردند که زمان کافی نیست و نمی‌توانند در این مدت این اطلاعات را وارد کنند، به همین جهت زمان ثبت اطلاعات را تا پایان مرداد ماه افزایش دادیم.

شجاعان در پاسخ به اینکه کدام دستگاه‌ها هنوز نسبت به تکمیل اطلاعات خود در سامانه سجاد اقدام نکرده‌اند،گفت:تقریبا اغلب دستگاه‌ها اطلاعاتشان را وارد کرده‌اند، اما در برخی از استان‌ها که خسارت‌های بسیاری به آنها وارد شده ،تیم‌های برآورد خسارات زمین‌های کشاورزی هنوز دقیق نتوانستند میزان خسارت را برآورد کنند که امیدواریم برآورد آنها تا پایان مرداد به اتمام برسد.

ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1025375

وب گردی

وب گردی