کاهش نرخ اخذ تابعیت مهاجران در کشورهای میزبان

نرخ اخذ تابعیت مهاجران در کشورهای میزبان با کاهش روبرو بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نرخ اخذ تابعیت مهاجران در کشورهای میزبان کاهش یافته است.

کشورهای میزبان دو گروه هستند؛ در گروه اول اخذ تابعیت نسبتاً آسان‌تر بوده و درصد بسیاری از مهاجران پس از چند سال اقامت، موفق به اخذ تابعیت می‌شوند، از جمله این کشورها می‌توان به کرواسی، کانادا، سوئد، سترالیا و غیره اشاره کرد.

در دسته دوم، فرایند اخذ تابعیت دشوار بوده و درصد نسبتاً اندکی از مهاجران در نهایت موفق به اخذ تابعیت می‌شوند که از جمله آن می‌توان به رومانی، ایتالیا، سوئیس، یونان و غیره اشاره کرد.

بنا بر گزارش رصدخانه مهاجرت ایران وابسته به پژوهشکده سیاست‌گذاری دانشگاه صنعتی شریف، طبق آخرین آمار (OECD 2018) نرخ اعطای تابعیت به مهاجران به‌طور میانگین در سال 2017 در قیاس با 10 سال گذشته (2007) کاهش یافته است.

بیشترین کاهش نرخ اعطای تابعیت مربوط به ایتالیاست که از نرخ 60 درصد در سال 2007 به حدود 30 درصد در سال 2017 رسیده است و نرخ اعطای تابعیت ایتالیا در این بازه نصف شده است.

در کشورهای چک، دانمارک و رومانی نیز کاهش اعطای تابعیت به مهاجران چشمگیر است. در مقابل، در برخی کشورها از جمله اسپانیا، این نرخ تقریباً دو برابر شده است.

جالب این‌که نرخ اعطای تابعیت در کشورهایی همچون کرواسی، لیتوانی و لهستان بالای 90 درصد بوده و در طول 10 سال گذشته تغییر چندانی نکرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025376

وب گردی

وب گردی