ذرات پلاستیکی از طریق هوا منتشر می شوند

میکروپلاستیک های موجود در جو زمین به ویژه توسط دانه های برف در دورافتاده ترین گوشه های جهان ، پخش می شوند. محققان با این سؤال مواجه هستند که آیا افراد پلاستیک را از طریق هوا تنفس می کنند یا خیر؟

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مشخص است که ریزگردهایی که با تجزیه مواد زائد پلاستیک در طبیعت ایجاد می شوند ، اکنون در آبی که ما می نوشیم ، عمیق ترین نقاط اقیانوس و حتی حیوانات دریایی شناسایی شده اند. با این حال ، تحقیقات به یک نتیجه جالب توجه رسیده اند: میکروپلاستیک می تواند به دورافتاده ترین گوشه های جهان ، به ویژه از طریق دانه های برف پخش شود.

موسسه آلفرد وگنر (AWI) گزارش داد که میکروپلاستیک ها حتی در قطب شمال و آلپ نیز یافت شده اند. تحقیقات نشان داده است که در برخی از نقاط قطب شمال ، در هر لیتر برف حدود 14 هزار و 400 ذره وجود دارد و به طور متوسط هزار و 800 ذره در هر لیتر شمارش می شود. محققان بیشترین مقدار را در نمونه برف گرفته شده از ایالت باواریای آلمان مشاهده کردند. در اینجا تا 154 هزار ذره در یک لیتر برف کشف شد.

هزاران کیلومتر سفر

دکتر «ملانی برگمان» محقق AWI ، با بیان این که بخش اعظم قطعات پلاستیکی حتی در دورترین مکان ها مانند مجمع الجزایر Svalbard و کوه های یخ شناور در منطقه قطب شمال وجود دارد ، خاطرنشان کرد: «بیشتر ذرات میکروپلاستیک توسط برف منتقل شده و برخی از آنها احتمالاً از اروپا وارد شده اند.» محققان تحقیقات خود را بر اساس تحقیقات قبلی در مورد گرده ها پایه گذاری کردند. ثابت شد که میکروپلاستیک ها که به اندازه گرده ها هستند از طریق هوا به قطب شمال می رسند. گرد و غبار صحرای آفریقا نیز حداقل با طی مسافت 3500 کیلومتری تا شمال شرقی اقیانوس اطلس می رسد.

محققان بسته به مکانی که نمونه برف گرفته شد ، ذرات مختلفی را پیدا کردند. در منطقه قطب شمال بیشتر از پلاستیک موادی مانند نیتریل ، آکریلات و رنگ ذرات ردیابی شد ، در حالی که در باواریا در آلمان ذرات پلاستیکی مختلفی نیز مشاهده شده است. لاستیک نیتریل به طور کلی برای ترمیم شیلنگ ها استفاده می شود ، از رنگ های مصنوعی نیز در سطوح ساختمانی ، کشتی ها و خودروها استفاده می شود.

آیا پلاستیک را از طریق هوا تنفس می کنیم؟

دکتر برگمان براساس داده های به دست آمده، هشدار داد:« هنگامی که دریافتیم مقادیر زیادی میکروپلاستیک توسط هوا پخش می شود با این سوال روبرو شدیم که: چه مقدار پلاستیک تنفس میکنم و چه ضررهایی متوجه ما می شود؟ » برگمان بر پایه این تحقیقات در زمینه مصرف بی رویه پلاستیک هشدار داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025377

وب گردی

وب گردی