درخواست تأسیس ۲ رشته جدید از وزارت بهداشت/ظرفیت پذیرش دندانپزشکی

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد از درخواست تاسیس ۲ رشته «فلوشیپ درمان شکاف لب و کام» و «جراحی‌های زیبایی» از وزارت بهداشت خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، افشین جراحی با اشاره به تحصیل یکهزار و ۲۰۰ دانشجو در دانشکده دندانپزشکی، درباره ظرفیت پذیرش دانشجو در سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: ظرفیت ما امسال برای دوره تخصصی ۲۷ نفر در ۹ رشته و در دندانپزشکی، ۱۲۰ نفر است.

وی از درخواست این دانشگاه از وزارت بهداشت برای تأسیس ۲ رشته جدید خبر داد و افزود: درخواست تاسیس رشته‌های فلوشیپ درمان شکاف لب و کام و همچنین جراحی‌های زیبایی به دبیرخانه ارسال شده که مطمئن هستیم با توجه به استانداردهای موجود و نیز فراهم شدن زیرساخت‌ها از جمله؛ ساخت بیمارستان فرهیختگان، مجوزها داده خواهد شد.

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران با بیان اینکه ۱۷ درصد از کل فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی کشور، دانش آموختگان دانشگاه آزاد هستند، گفت: این دانشگاه در رتبه بندی سال ۲۰۱۹ شانگهای، پس از دانشگاه تهران و بالاتر از دانشگاه شهید بهشتی، در رتبه دوم دانشکده‌های دندانپزشکی ایران قرار دارد.

جراحی به ۱۴۴ عضو هیئت علمی این دانشکده اشاره کرد و ادامه داد: نسبت استاد به دانشجو در این دانشکده، یک به هشت و منطبق با استانداردهای بین المللی است.

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران با بیان اینکه سالانه ۱۱۰ هزار نفر (برحسب نفر-درمان) به کلینیک های دانشگاه مراجعه می‌کنند، از افزایش تعداد یونیت‌های کلینیک این دانشکده از ۱۹۸ به ۲۲۰ یونیت خبر داد و گفت: در سال تحصیلی جدید، کلینیک سلامت دهان و دندان را نیز افتتاح خواهیم کرد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1025400

وب گردی

وب گردی