پایگاه اتصال جدید برای ایستگاه فضایی بین المللی نصب شد

۲ فضانورد طی یک پیاده روی ۶ ساعت و ۳۲ دقیقه ای یک پایگاه جدید اتصال در ایستگاه فضایی بین المللی نصب کردند. این پایگاه جدید برای اتصال کپسول های سرنشین دار آینده به ایستگاه فضایی است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از اسپیس، دو فضانورد ناسا روز گذشته از ایستگاه فضایی بین المللی خارج شدند تا یک پایگاه اتصال جدید برای کپسول های سرنشین دار تجاری آتی نصب کنند. این پایگاه اتصال طی پنجمین پیاده روی فضایی در ایستگاه فضایی در سال جاری نصب شده است.

« نیک هاگو» و «اندرو مورگان» طی یک پیاده روی فضایی ۶ ساعت و ۳۲ دقیقه ای این عملیات را انجام دادند. آنها آداپتور۳ اتصال(IDA-۳) را به بخشی از ایستگاه فضایی بین المللی متصل کردند. این آداپتور اتصال به عنوان یک پایگاه اتصال ثانویه ساخته شده تا فضاپیماهای بویینگ و اسپیس ایکس را به ایستگاه متصل کند.

بوئینگ قصد دارد کپسول استارلاینر را در پاییز امسال بدون هیچ فضانوردی به آسمان بفرستد. در اوایل سال آینده نیز این کپسول به طور آزمایشی همراه یک فضانورد به آسمان پرتاب می شود.

این در حالی است که در ماه مارس سال جاری میلادی اسپیس ایکس برای نخستین بار کپسول دراگون را بدون هیچ سرنشینی به ایستگاه فضایی بین المللی فرستاد. البته این کپسول طی آزمایش موتور از بین رفت. با این وجود اسپیس ایکس همچنان مصمم است تا نخستین پرواز سرنشین دار خود را تا پایان سال جاری انجام دهد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1025405

وب گردی

وب گردی