واحد یادگار امام با دانشگاه کلن آلمان دوره‌‌‌‌‌‌های مهارتی مشترک برگزار می‌کند/ ارائه 50 رشته جدید متناسب با مأموریت‌های دانشگاه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار گفت: دوره‌‌های مهارتی مشترک با دانشگاه کلن آلمان برای دانشجویان رشته‌‌های مهندسی برگزار خواهیم کرد که در این دوره‌‌ها، دانشجو مهارت‌‌‌‌‌های لازم برای ارتباط با صنایع را به خوبی می‌‌‌‌آموزد.

سعید قاضی مغربی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری در گفت‌‌‌و‌‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره مزیت‌‌‌های تحصیلی در این واحد دانشگاهی گفت: برخلاف تصوری که به جهت دوری مسیر واحد دانشگاهی یادگار امام ایجاد شده، با توجه به موقعیت مکانی مناسب و دسترسی که به مترو وجود دارد؛ ظرف حداکثر 1 ساعت از هر نقطه‌‌ای از تهران می‌‌‌‌‌توان به این دانشگاه رسید.

وی افزود: واحد دانشگاهی یادگار امام تقریبا تمام رشته‌‌های غیرپزشکی را در مقطع کارشناسی دارد و در دوره کاردانی هم بزرگترین دانشگاه استان تهران محسوب می‌‌‌شود که بیشترین رشته‌‌‌ها را در این مقطع ارائه کرده است.

قاضی مغربی درباره تعداد رشته‌‌‌های اضافه شده در سال تحصیلی جدید واحد یادگار امام خاطرنشان کرد: 50 رشته را برای تایید به سازمان مرکزی درخواست دادیم که حدود 20 تا 30 رشته از این رشته‌‌‌های پیشنهادی شامل رشته‌‌‌های میان رشته‌‌ای شده و از مهرماه امسال این رشته‌‌‌ها ارائه می‌شود. از جمله رشته‌‌‌های میان رشته‌‌ای مورد نظر می‌‌توان به رشته مخابرات راه‌‌آهن، برق مترو، سیگنالینگ مترو اشاره کرد که اضافه شدن این رشته با توجه به ماموریت واحد دانشگاهی یادگار امام به عنوان قطب حمل و نقل دانشگاه آزاد اسلامی تعیین شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری درباره رشته‌‌های پرطرفدار در این واحد دانشگاهی تاکید کرد: رشته مهندسی مخابرات و شیمی، جغرافیا، روان‌‌‌‌شناسی و مهندسی نرم‌‌‌افزار جزو رشته‌‌‌‌های پرطرفدار و برند واحد یادگار محسوب می‌‌شوند که بیشترین اشتغال بعد از فارغ‌‌التحصیلی را در میان دانشجویان این رشته‌‌‌‌ها داریم.

قاضی مغربی درباره اعمال بورس تحصیلی 50 درصد برای رشته‌‌‌های کم‌‌متقاضی جهت جذب دانشجوی بیشتر یادآور شد: در واحد یادگار امام، خوشبختانه رشته کم‌‌متقاضی نداشتیم تنها در رشته ریاضی با کاهش دانشجو مواجه شدیم که برای جذب دانشجوی بیشتر در این رشته، اعمال بورس تحصیلی 50 درصد را خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری درباره امکانات آزمایشگاهی و پژوهشی در این واحد دانشگاهی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، حدود 85 آزمایشگاه داریم و بعضی از آزمایشگاه‌‌‌های ما در حال تبدیل به آزمایشگاه‌‌‌های مرجع استاندار کشور هستند. از لحاظ تجهیزات آزمایشگاهی هم بهترین امکانات و لوازم را خصوصا برای دانشجویان رشته‌‌‌‌‌‌های فنی و مهندسی فراهم کردیم.

وی درباره نحوه پرداخت وام دانشجویی در واحد یادگار امام تصریح کرد: امسال به کلیه متقاضیان وام دانشجویی، تسهیلات قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت می‌‌شود که مبالغ این وام 3 درصد، از 10 میلیون تا 30 میلیون تومان به تناسب مقطع تحصیلی پرداخت می‌شود.

قاضی مغربی درباره تبادلات بین‌‌‌‌المللی این دانشگاه با دیگر دانشگاه‌‌‌‌‌‌‌های دنیا تاکید کرد: درصددیم تا تفاهم‌‌‌نامه‌‌ای را با دانشگاه کلن آلمان منعقد کنیم و استادان ما در رشته‌‌های فنی و مهندسی برای گذراندن دوره‌‌‌های خاص، جهت آموزش دانشجویان در این دانشگاه، دوره خواهند دید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری در ادامه تصریح کرد: طی توافقاتی که با دانشگاه کلن آلمان داشتیم برطبق آموزش‌‌های استاندار این دانشگاه که به دانشجویان برخی از رشته‌‌‌های فنی و مهندسی واحد یادگار ارائه می‌‌شود در پایان تحصیل، مدرک دوگانه ایرانی و آلمانی ارائه می‌‌شود. دوره‌‌های مهارتی مشترک با آلمان برای دانشجویان رشته‌‌های مهندسی برگزار خواهیم کرد که در این دوره‌‌ها، دانشجو مهارت‌‌‌‌‌های لازم برای ارتباط با صنایع را به خوبی می‌‌‌‌آموزد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025413

وب گردی

وب گردی