حرم عبدالعظیم در ولادت امام  موسی کاظم(ع) غرق نور و شادی شد

بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم (ع) همزمان با بیستم ذی‌الحجه، زاد روز ولادت نگین کاظمین و اسطوره صبر و استقامت غرق در شور و نور و شادی شد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، قبله تهران و حرم مطهر و منور حضرت عبدالعظیم(ع) در سالروز ولادت امام موسی کاظم غرق در نور شادی است و زائران از تهران و شهرهای اطراف خود را به بارگاه منور رسانده ‌اند تا سالروز ولادت را جشن بگیرند.
مراسم جشن ولادت با سعادت امام موسی کاظم مصادف با بیستم ذی الحجه با شکوه خاصی در بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار شد.
همچنین در شام ولادت آن حضرت بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء، حجت الاسلام بندانی نیشابوری به ایراد سخنرانی و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام حاج امیر نعیمی در مصلای بزرگ ری به مولودی خوانی پرداخت.
این مراسم همزمان با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در حرم عبدالعظیم (ع) برگزار شد.
ارادتمندان اهل بیت (ع) نیز عشق و علاقه معنوی خود را با حضور در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) به نمایش گذاشتند.
گفتنی است، موسی بن جعفر (۱۲۷ یا ۱۲۸- ۱۸۳ ق) معروف به امام موسی کاظم و ملقب به کاظم و باب الحوائج هفتمین امام شیعیان دوازده امامی است.
وی در سال ۱۲۸ق، همزمان با انتقال قدرت از امویان به عباسیان متولد شد و درسال ۱۴۸ ق پس از شهادت پدرش، امام صادق(ع)، به امامت رسید.

دوران ۳۵ ساله امامت او با خلافت منصور، هادی، مهدی و هارون عباسی همزمان بود. او چندین بار از سوی مهدی و هارون عباسی زندانی شد و در سال ۱۸۳ ق در زندان سندی بن شاهک به شهادت رسید. با شهادت او، امامت به فرزندش علی بن موسی(ع) منتقل شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025429

وب گردی

وب گردی