کرسی‌های آزاداندیشی و معرفت‌افزایی بسیج اساتید در 3 سطح برگزار می‌شود

دبیر شورای فرهنگی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی گفت: کرسی‌های آزاداندیشی و معرفت‌افزایی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی، در 3 سطح عمومی، تخصصی و ویژه تربیت استادان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام صالحی افشار در گفت‌و‌گوی با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره دوره‌های رفع شبهات استادان در دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: در قشر بسیج اساتید دوره ویژه رفع شبهات مانند طرح ولایت قشر دانشجویی در سطح استان‌ها یا کشور وجود ندارد.

وی افزود: بسیج اساتید و دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و سایر بخش‌های دانشگاه دوره‌های شبهه زدایی را در قالب کارگاه‌های معرفت‌افزایی و دانش افزایی با عناوین مختلف برای استادان برگزار می‌کند.

دبیر شورای فرهنگی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی درباره موضوعات کارگاه‌های معرفت افزایی ویژه استادان بیان کرد: مباحث اقتصادی، سیاسی، اخلاقی، معنوی، سبک زندگی، اخلاق حرفه‌ای، اقتصاد و اندیشه سیاسی در اسلام در این کارگاه‌ها مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه کرسی‌های آزاداندیشی و معرفت‌افزایی در بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در سطوح مختلف برگزار می‌شود، گفت: این کارگاه‌ها در سه سطح عمومی برای استادان، تخصصی برای مسئولان کانون‌ها بسیج اساتید واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی و ویژه برای تربیت استادان و مربیان برگزار می‌شود. خروجی تمامی سطوح برای این است که استادان شرکت کننده بتوانند مطالب ارائه شده را برای دانشجویان و سایر اساتید واحدهای خود تبیین کنند.

به گفته حجت‌الاسلام صالحی افشار، دوره‌هایی با موضوعات مناسبتی و معرفتی نیز در سطح واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برای استادان برگزار می‌شود.

دبیر شورای فرهنگی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی به رصد شبهات روز کشور و جهان اشاره کرد و گفت: در بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی معاونت‌های مختلفی مشغول فعالیت هستند، معاونت تحلیل و بررسی مسائل مختلف روز در سطح دانشگاه، کشور و جهان را به صورت ویژه رصد می‌کند.

وی ادامه داد: در این معاونت شبهات بعد از شناسایی و احصا مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته و پاسخ مناسب برای آنها طراحی و در اختیار استادان قرار می‌گیرد. این معاونت قصد دارد برای ترم آتی بولتن‌هایی از سوالات شبه آمیز و پاسخ‌های مناسب تهیه و منتشر کند.

حجت‌الاسلام صالحی افشار خروجی فعالیت‌های فرهنگی را زمانبر دانست و گفت: خروجی فعالیت‌های فرهنگی متراژ مهندسی ندارد و نمی‌توان گفت خروجی فعالیت‌هایی با این اندازه و مقیاس تا یک ماه در 4 واحد دانشگاهی قابل مشاهده است، بلکه نیازمند یک بازه زمانی طولانیست تا فضای فرهنگی دانشگاه تغییر کند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: فعالیت‌های فرهنگی باید به صورت مستمر و آهسته در دانشگاه‌ها اجرایی شود. دانشجویان در کلاس‌های درس زمانی که سوالی را مطرح می‌کنند، استادان باید توانایی لازم برای پاسخ را داشته باشند در غیر این صورت استاد خاطی باید از لحاظ محتوایی تقویت شود.

وی ادامه داد: واحدهای مختلف هر استان به صورت ویژه بر یک یا چند موضوع خاص کار عملیاتی انجام می‌دهند، به عنوان مثال واحدهای استان‌های اردبیل، کرمانشان و همدان در حوزه تبیین بیاینه گام دوم برای استادان و دانشجویان درحال فعالیت تخصصی هستند.

حجت‌الاسلام صالحی افشار به سفرهای استانی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: مسئولان بسیج اساتید با سفر به واحدهای استانی قصد دارند از نزدیک در جریان فعالیت‌های کانو‌ن‌ها قرار بگیرند. در این سفرها مستندات فعالیت کانون‌ها به صورت گزارش عملکرد در اختیار مسئولان امر قرار می‌گیرد.

دبیر شورای فرهنگی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سال گذشته همایش تخصصی جایگاه زن در اندیشه انقلاب اسلامی ویژه استادان خانم در سازمان مرکزی دانشگاه برگزار کردیم و برنامه داریم در اسفندماه همایش «جایگاه زن در اندیشه انقلاب اسلامی در دهه پنجم» را در واحد یادگار امام برگزار کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025430

وب گردی

وب گردی