تب کریمه کنگو جان مرد سیستانی را گرفت/ کاهش ابتلا به تب کنگو

 معاون بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور گفت: آمار ابتلا به تب کریمه کنگو نسبت به سال قبل با وجود سیل و افزایش جمعیت کنه ها، کمتر شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، کریم امیری در خصوص وضعیت شیوع بیماری کریمه کنگو بعد از عید قربان گفت: پیش از عید قربان نحوه و مکان مناسب ذبح دام توسط وزارت جهاد و سازمان دامپزشکی اطلاع رسانی شد تا بیماری تب کریمه کنگو در کشور بیش از این شیوع پیدا نکند.


وی در ادامه افزود: طی یک هفته گذشته ۵ نفر به تعداد مبتلایان بیماری تب کریمه کنگو اضافه شده اند همچنین در این مدت یک نفر در استان سیستان و بلوچستان جان خود را از دسته داده است.

هم اکنون در مجموع ۸۵ نفر به این بیماری مبتلا هستند و ۶ نفر نیز جان خود را از دست داده اند که از این تعداد، ۴ نفر در استان سیستان و بلوچستان و مابقی ساکن استان‌های اردبیل و گیلان بوده اند

معاون بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: دلیل فوت این فرد در استان سیستان، ذبح دام در عید قربان نیست و توسط کنه گزیده شده بود همچنین دلیل مبتلایان جدید نیز همین موضوع بوده است.


امیری بیان کرد: هم اکنون در مجموع ۸۵ نفر به این بیماری مبتلا هستند و ۶ نفر نیز جان خود را از دست داده اند که از این تعداد، ۴ نفر در استان سیستان و بلوچستان و مابقی ساکن استان‌های اردبیل و گیلان بوده اند.


وی گفت: سال گذشته بالغ بر ۱۰۰ نفر به این بیماری مبتلا شده بودند که ۷ نفر از آن‌ها جان خود را از دست دادند، گفتنی است آمار ابتلا به تب کریمه کنگو نسبت به سال قبل با وجود سیل و افزایش جمعیت کنه ها، کمتر شده است.


معاون بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور گفت: تب کریمه هنوز به تهران سرایت نکرده و کنه‌ها در شهر‌های محدودی فعالیت دارند همچنین احتمال سرایت این بیماری به پایتخت بسیار کم است.

میزان
انتهای پیام/

کد خبر: 1025437

وب گردی

وب گردی