مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دانشگاهی کشور در 2 شهریور

«۲۸ مأموریت ملی دانشگاه آزاد در انتظار مهرماه،  آغاز فرصت مطالعاتی استادان جدید از سال تحصیلی 98-99 و اعلام نتایج مصاحبه معرفی شدگان آزمون استخدامی سازمان محیط زیست» از جمله مهم‌ترین عناوین امروز روزنامه‌های دانشگاهی کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روزنامه‌‌های فرهیختگان و آفرینش از جمله روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند که اخبار و موضوعات حوزه آموزش عالی را منعکس می‌کنند.

مهم‌ترین عناوین امروز دوم شهریور ماه روزنامه فرهیختگان به شرح زیر است:

تا دهه ۷۰ اساتید هسته‌ای کمتر از انگشتان یک دست بودند

خبرنگار روزنامه فرهیختگان در این عنوان با سیدمحمودرضا آقامیری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و رئیس دانشکده هسته‌ای دانشگاه شهیدبهشتی به گفت‌و‌گو نشسته است. وی با اشاره به تاریخچه عرصه هسته‌ای کشور بیان کرد: «پیش از انقلاب اسلامی، اصرار بر هسته‌ای شدن ایران بود اما با استانداردی که آمریکا تعریف می‌کرد و پس از انقلاب تا سال 65 بخش هسته‌ای تعطیل بود تا اینکه حدود سال66 آقای هاشمی‌رفسنجانی که آن زمان رئیس مجلس بود، این موضوع را مطرح و تا پایان ریاست‌جمهوری خود آن را پیگیری کرد. در عین حال از سال 71 تربیت یک‌سری نیروی خاص در عرصه هسته‌ای که در داخل یا خارج از کشور مشغول به تحصیل بودند، آغاز شد و اینها سال 77 به کشور برگشتند و علاوه‌ بر دانشگاه شریف که دانشکده هسته‌ای داشت بلافاصله در دانشگاه‌های دیگر(شهیدبهشتی، امیرکبیر و شیراز) دانشکده‌های هسته‌ای شکل گرفت و تقویت شد و تا اواخر دهه 70 ما بیش از هزار نیروی انسانی متخصص در زمینه هسته‌ای داشتیم که بخش هسته‌ای کشور را فعال کردند.»

۲۸ ماموریت ملی دانشگاه آزاد در انتظار مهرماه

این عنوان روزنامه فرهیختگان به ماموریت‌های طرح پایش پرداخته است، با اجرایی شدن این طرح از ابتدای مهر با احصای ۱۰ هزار موضوع قرار است دانشگاه‌ها به‌سراغ حل بخشی از مشکلات ملی و منطقه‌ای بروند. از جمله این ماموریت‌ها می‌توان به نساجی و پوشاگ واحد یزد، کاشی واحد میبد، چرم و کفش واحد تبریز، امنیت غذایی واحد اصفهان، فرش دستباف واحد قم، صنایع پتروشیمی واحد ماهشهر و غیره اشاره کرد.

روزی ۴ میلیون تومان درآمدزایی داشتیم

خبرنگار فرهیختگان در این عنوان سراغ مدیر یکی از شرکت‌های موفق بازی‌سازی در دانشگاه آزاد اسلامی رفته است، قریب به چهار شرکت بازی‌ساز در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین فعالیت می‌کنند .شرکت «اردیبهشت» یکی از شرکت‌های موفق در عرصه بازی‌سازی است، به گفته حمیدرضا حسن‌زاده، کارشناس مهندسی کامپیوتر سخت افزار، شرکت روزانه بین چهار تا پنج میلیون تومان درآمدزایی داشت؛ اما در حال حاضر، به یک تا یک‌میلیون و 500 هزار تومان در روز کاهش یافته است.

مهم‌ترین عناوین امروز دوم شهریور ماه روزنامه آفرینش به شرح زیر است:

آغاز فرصت مطالعاتی استادان جدید از سال تحصیلی 98-99

منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در این عنوان روزنامه آفرینش اعلام کرد فرصت مطالعاتی استادان جدید از سال تحصیلی98-99 آغاز می‌شود. رای اجرای طرح فرصت مطالعاتی استادان بودجه ای لازم نیست چراکه این طرح براساس توافق با وزارت صنعت و معدن انجام می‎شود.

آغاز توزیع کارت ورود به جلسه آزمون اصلح دانشگاه فرهنگیان

این عنوان روزنامه آفرینش، از زمان توزیع کارت ورود به جلسه آزمون جامع (اصلح) این دانشگاه فرهنگیان حکایت دارد. دانشگاه فرهنگیان در اطلاعیه ای از برگزاری آزمون جامع مهارت آموزان ورودی سال‌های 1396 و 1397 و افراد باقی مانده سال 1395 در اول شهریور ماه سال جاری به طور همزمان در 31 استان کشور خبر داد.

اعلام نتایج مصاحبه معرفی شدگان آزمون استخدامی سازمان محیط زیست

این عنوان روزنامه آفرینش،‌ از زمان اعلام نتایج مصاحبه معرفی شدگان آزمون استخدامی سازمان محیط زیست حکایت دارد. نتایج مصاحبه معرفی شدگان چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی 17اسفند 97 چهارشنبه 6شهریور 98 از طریق سایت سازمان محیط زیست و یا جهاد دانشگاهی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025481

وب گردی

وب گردی