مکاتب فلسفی و هنری ایران در تمدن نوین اسلامی احیا و کاربردی‌سازی شوند

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر لزوم احیای مکاتب فلسفی و هنری ایران گفت: احیای این مکاتب باید از طریق بررسی نسخ قدیمی انجام شود همچنین باید این مکاتب را در تمدن نوین اسلامی کاربردی‌سازی کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در همایش توانمندسازی استادان حوزه علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی ویژه هیئت های اندیشه ورز استانی گفت: نشست های تخصصی که تا آخر هفته در پیش داریم، کاربردی و ماموریت اصلی آن تعالی علوم انسانی است؛ اعضای شرکت کننده در این نشست ها باید در بحث ها و نظرات حضور مشارکتی داشته باشند.

وی افزود: هیئت های اندیشه‌ورز باید اشراف کاملی بر آیین نامه ابلاغ شده داشته باشند؛ وظیفه هیئت های اندیشه ورز به صورت اجرایی نیست و لذا مدیران اجرایی نباید در آن حضور داشته باشند.

خسروپناه ادامه داد: هیئت های اندیشه ورز نظرات خود را به مرکز تعالی علوم انسانی ابلاغ خواهند کرد و این مرکز، نظریات را به معاونت های اجرایی واحدها ارسال می کنند تا عملیاتی شود‌.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: داشتن دانش کافی و ارائه نظریات قوی و کاربردی در خصوص تعالی علوم انسانی و هنر، شرط اصلی حضور در هیئت های اندیشه ورز است. جناح بندی های سیاسی و تقسیم بندی مذاهب برای حضور در این هیئت ها مطرح نیست.

وی گفت: هیئت اندیشه ورز باید در حوزه بومی سازی، به‌روزرسانی و حکمی سازی علوم انسانی و هنر فعالیت داشته باشند.

خسروپناه درباره ۷ وظیفه معاونت علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: ساماندهی نشریات علمی، ترمیم رشته ها و گرایش ها براساس آمایش سرزمینی، ساماندهی پایان نامه ها و رساله ها از طریق طرح پایش، تقویت علمی مدرسان از طریق توانمندسازی استادان، کشف نخبگان علمی در میان استادان و دانشجویان، تدوین و تقویت کتب درسی و احیای تراز اسلامی، جزو وظایف اصلی معاونت علوم انسانی است.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر لزوم احیای مکاتب فلسفی و هنری افزود: احیای این مکاتب باید از طریق بررسی نسخ قدیمی انجام شود همچنین باید این مکاتب را در تمدن نوین اسلامی کاربردی سازی کنیم.

وی در پایان گفت: هیئت های اندیشه ورز باید به خوبی فرآیند اندیشه ورزی را انجام و طرح های جدید را به معاونت علوم انسانی پیشنهاد دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025503

وب گردی

وب گردی