انقلاب هوش مصنوعی در راه است/ مدیران فناوری اطلاعات به‌هوش باشند

هم‌زمان با ایجاد تغییرات رو به جلو در دنیای فناوری، مدیران و رهبران IT با چالش‌های گوناگونی روبرو خواهند شد که باید برای پیشرفت در کار خود آن‌ها را مدنظر قرار داده و با آن هماهنگ شوند.

به گزارش گروه علم‌و‌فناوری ایسکانیوز، در دنیای فناوری امروز تغییرات زیادی در افق جهانی ایجاد شده است. به نظر می‌رسد تغییرات به وجود آمده در چند سال گذشته برای انسان چالش‌های جدیدی را به‌وجود آورده است.

حال چه کسانی بیشتر با بزرگ‌ترین چالش‌های پیش رو مواجه خواهند شد؟ رهبران IT و مدیران ارشد فناوری اطلاعات(CIO) از مشکلات امنیتی گرفته تا ابزار داده، نقش مهمی در پیشبرد این مبارزه خواهند داشت.

با نگاهی دقیق به چالش‌های امروز می‌توانیم آینده را پیش بینی کنیم. در این گزارش، بزرگ ترین چالش‌های پیش روی مدیران ارشد فناوری اطلاعات و رهبران IT را در سال 2019 و بعد از آن بررسی خواهیم کرد.

افزایش Self-Service

امروزه از ابزارهای سلف سرویس بیشتر از گذشته استفاده می‌شود. مشاغل و اشخاص فقط با چند کلیک به طور یکسان امکان دسترسی به راه حل های ابری، هاستینگ و غیره را دارند؛ بنابراین آنها برای ادامه کار به طور مداوم به CIO یا تیم فناوری اختصاصی نیاز ندارند.


در دنیایی که کاربران می‌توانند در عرض چند دقیقه راه حلی برای مشکل خود پیدا کنند؛ تیم های IT چگونه به کار خود ادامه دهند؟ خستگی مشاغل برای انتظار جهت ارائه راه حل توسط IT افزایش یافته است. با این حال، این راه حل‌های سلف سرویس خطرات خاص خود را نیز دارند. در چنین شرایطی ممکن است نگرانی های امنیتی به وجود آید اما راه حل‌های ارائه شده توسط این سرویس ‌ها معمولا جوابگو هستند؛ بنابراین وظیفه رهبران فناوری اطلاعات است تا راهی برای بازگشت به عقب در این موارد پیدا کنند.

انقلاب هوش مصنوعی

هوش مصنوعی یا AI به دنیای بشر پا گذاشت تا بماند. این علم یکی از فناوری‌های جدید است که پای خود را در زندگی روزانه بشر نیز باز کرده است. در حال حاضر تنها 15درصد از شرکت‌ها از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند و 31درصد اعلام کردند که برنامه‌های AI را برای 12 ماه آینده در دستور کار قرار داده‌اند.

به احتمال زیاد در آینده‌ای نزدیک این علم همه گیر شده و در همه جا مورد استفاده قرار خواهد گرفت. هوش مصنوعی از بازاریابی گرفته تا منابع انسانی و همه فضاهایی را که به کمک آن نیاز داریم را پر می‌کند. علاوه بر این، ممکن است بتواند شکاف‌های موجود در امنیت سایبری، آنالیز و حتی خدمات به مشتری را برطرف کند. در آینده مدیر ارشد فناوری اطلاعات وظیفه دارد تا این مزایای به دست آمده توسط هوش مصنوعی را افزایش دهند.

شبکه‌های 5G

معمولاً در دنیای فناوری اطلاعات سرعت‌های موبایل مورد توجه زیادی قرار نمی‌گیرد؛ اما آنها از آنچه فکر می‌کنید اهمیت بیشتری دارند. 5G بر همه جنبه‌های دنیای تجارت تأثیر می گذارد؛ در این حین چگونه منجر به گسترش اینترنت اشیاء (IoT) خواهد شد؟

با بالا رفتن سرعت دانلود، IoT اوج خواهد گرفت. در تعداد دستگاه‌های متصل رشد زیادی خواهیم داشت و این تغییرات بزرگی را برای بخش های فناوری اطلاعات و CIO به وجود می آورد. در چنین شرایطی چگونه می‌توان از این منبع جدید برای تاثیر بیشتر استفاده کرد؟ تیم WGroup در حال حاضر به دنبال راه‌هایی برای استفاده از تجزیه و تحلیل‌ها برای تصمیم‌گیری‌های تجاری دقیق‌تر است.

تهدیدات امنیتی

امنیت یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی است که بدون آن لیست ارائه شده در این گزارش کامل نخواهد شد. طی چند سال گذشته امنیت آنلاین دغدغه بوده است؛ اما این مسئله امروزه به طور جدی مطرح می‌شود. حملات سایبری برای مشاغل از هر شکل و اندازه در حال افزایش است. با اتصال هر چه بیشتر دستگاه‌ها تهدیدات جدیدی به وجود می‌آید.

با افزایش ابزارهای AI و IoT ، شاهد نسل جدیدی از حملات مبتنی بر هوش مصنوعی خواهیم بود. این حملات هوشمندانه و قدرتمندتر از آنچه قبلاً شاهد آن بوده ایم، است و رهبران IT و CIO در حال مبارزه با این بحران امنیتی هستند.

شکاف‌های مهارتی

در حال حاضر دنیای فناوری اطلاعات با شکاف مهارتی روبرو است. افراد همواره به دنبال راه حل‌هایی برای حل این مشکل بوده‌اند اما آن‌ها همیشه در زمان معینی جوابگو بوده‌اند. در چنین شرایطی نیاز به استخدام طیف گسترده‌ و متنوعی از کارمندان وجود دارد. استخدام‌های جدید نه تنها باید دارای طیف گسترده ای از مهارت‌ها از جمله «مهارت‌های نرم» مانند ارتباطات و تفکر انتقادی باشد، بلکه باید پیش زمینه‌ها و آموزش‌های مختلفی را نیز نشان دهد.

زمینه گسترده‌تر کاندیداها منجر به بهره‌وری بیشتر می‌شود. هنگامی که برنامه‌های استخدامی تنها به دانشگاه‌های برتر محدود می‌شود طیف متقاضیان جدید صاحب ایده را از دست می‌دهیم. مدیران ارشد فناوری اطلاعات باید به طور خاص برای تغییر این شکاف مهارتی آماده باشند.

آینده فناوری اطلاعات روشن اما متفاوت به نظر می‌رسد. در دنیای فناوری مدرن، همه افراد باید ایده های خوب خود را روی میز آورند. چگونه ارتباط روز افزون دستگاه‌های فناوری را بررسی خواهیم کرد؟ مشاغل چگونه به افزایش سرعت موبایل پاسخ می‌دهند؟ این‌ها سؤالاتی است که باید از رهبران فناوری اطلاعات بپرسیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025511

وب گردی

وب گردی