قرارگاه محرومیت‌زدایی بسیج اساتید دانشگاه آزاد از دانشجویان کم‌بضاعت حمایت می‌کند

مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی گفت: قرارگاه محرومیت‌زدایی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی از مهرماه سال جاری، دانشجویان کم بضاعت این دانشگاه را حمایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز،‌ بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی برای تبیین و عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب و با هدف معرفت و بصریت‌افزایی اساتید 7 کمیسیون با عناوین هفت فصل این بیانیه تشکیل داده است.

محمود هاشمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اقدامات دبیرخانه محرومیت‌زدایی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: این قرارگاه در طول سال فعالیت می‌کند و فقط مختص کمک به سیل‌زدگان نیست.

وی افزود: پیگیری ارسال کمک‌های نقدی و غیرنقدی خانواده دانشگاه آزاد اسلامی برای هموطنان سیل‌زده و اعزام گروه‌های جهادی برای فعالیت‌های علمی و مشاوره‌ای از جمله اقدامات این قرارگاه است؛ اما از مهر ماه سال جاری به ‌طور ویژه بر تحت پوشش قرار دادن دانشجویان محروم و کمک به آنان متمرکز شده است.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه اجلاس بسیج اساتید به صورت سالانه برگزار می‌شود، گفت: این اجلاس‌ها با محوریت نیاز جامعه و کشور برگزار می‌شود. دومین نشست بسیج اساتید در مشهد مقدس با محوریت تبیین و نظریه‌ نظام انقلابی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است. اجلاس سوم در سال آینده نیز با همین موضوع و سایر معضلات روز برگزار خواهد شد.

وی به ارتباط مستمر استادان بسیجی با یکدیگر در سال اشاره کرد و گفت: برگزاری اجلاس‌ها به صورت سالانه به معنای عدم ارتباط اعضا و کانون‌ها با یکدیگر نیست؛ بلکه استادان ماهانه در سطح استان جلساتی پیرامون موضوعات مختلف برگزار می‌کنند.

هاشمی ادامه داد: کمیسیون‌هایی که در اجلاس‌های سالانه بسیج اساتید تشکیل می‌شود به صورت ماهانه در واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی به فعالیت خود ادامه می‌دهند. خروجی این کمیسیون‌ها برای اجرایی شدن در اختیار دستگاه‌های اجرایی، مسئولان و معاونان دانشگاه ‌آزاد اسلامی قرار می‌گیرد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: امسال هفت کمیسیون با عناوین هفت‌گانه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، متناسب با پیشران‌ها و ماموریت‌های گام دوم انقلاب در کانون‌های بسیج اساتید تشکیل شده است. این کانون‌ها از ابتدای سال 98 به صورت ویژه در حوزه تخصصی خود مشغول تحقیق و پژوهش هستند.

وی افزود: کمیسیون‌های هفت‌گانه بسیج اساتید قصد دارند به راهکارهایی اجرایی و عملیاتی برسند، به عنوان مثال بررسی می‌کند برای برقراری اخلاق و معنویت در دانشگاه و جامعه چه راهکارهایی باید اجرا شود، راهکارهای عملیاتی و اجرایی از جمله‌ خروجی‌های این کمیسیون‌ها خواهد بود.

هاشمی افزود: افراد حاضر در این کمیسیون‌ها صاحب اندیشه و تجربه هستند و صرفاً به دنبال تشکیل کمیسیون و احصای چند موضوع و نهایتاً رزومه‌سازی نیستند؛ بلکه هدف کار زیربنایی و ساختاری است.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی گفت: افراد و کانون‌های عضو کمیسیون‌ها مسائل و چالش‌ها را شناسایی می‌کنند و در این کمیسیون‌ها با تحقیق و پژوهش، موضوعات وارد فصل اجرایی و عملیاتی خواهند شد.

وی درباره استفاده از سایر نیروهای انقلابی برای هم‌افزایی بیشتر بین نیروهای انقلابی گفت: بیشتر سخنرانان اجلاس‌های بسیج اساتید از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی نیستند. به عنوان مثال شخصیت‌های سیاسی و غیر سیاسی، وزرای سابق، روسای کمیسیون‌های مجلس و غیره در این اجلاس سخنرانی خواهند کرد. این افراد مسائل مد نظر خود را به اعضای کمیسیون ها اعلام کرده تا به یک جمع‌بندی و خروجی عملیاتی برسد.

هاشمی با بیان اینکه خروجی کار کمیسیون‌ها به صورت کتاب در اختیار مسئولان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی قرار خواهد گرفت، گفت: خروجی کمیسیون‌ها در اختیار مسئولان دانشگاه قرار می‌گیرد و بعد از آن به واحدهای دانشگاهی ابلاغ می‌شود. این کانون‌ها وظیفه دارند تا خروجی مد نظر را در دانشگاه برای دانشجویان و سایر استادان تبیین کنند.

این استاد بسیجی عنوان کرد: بدنه مدیریتی و کانون‌های بسیج اساتید درگیر و مسئول اجرایی کردن فاز عملیاتی کمیسیون‌ها هستند. به عنوان مثال امیدآفرینی بین جوانان باید توسط همین کانون‌ها و استادان رقم بخورد. در هر کانون واحد دانشگاه آزاد اسلامی حدود 100 استاد عضو هستند که در کارگاه‌هایی خروجی کمیسیون‌ها برای آنان تشریح می شود تا در کلاس‌های درس به دانشجویان انتقال دهند.

وی با تاکید براینکه دانشگاه آزاد اسلامی با تمام ظرفیت خود به دنبال اجرایی کردن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است، گفت: برقراری اخلاق و معونیت در دانشگاه و رونق به تحقیق و پژوهش از جمله اولویت‌های بسیج اساتید این دانشگاه است. البته سبک زندگی استادان که بر روش تدریس آنها نیز اثر‌گذار خواهد بود، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025515

وب گردی

وب گردی