تهیه طرح نوسازی محله‌های نفرآباد و هاشم‌آباد شهر ری

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از تهیه و آماده سازی طرح نوسازی محلات نفرآباد و هاشم آباد شهرری تا ۵ ماه آینده خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، کاوه حاج علی اکبری مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در رابطه با آخرین وضعیت نوسازی محله‌های نفر آباد و هاشم آباد شهرری گفت: این دو محله جزو مناطقی هستند که قربانی مداخلات اقتدارگرایانه از بالا به پایین شده اند.

وی افزود: تملک بخش هایی از این دو منطقه در سال های گذشته باعث ایجاد مشکلاتی در زمینه امنیت اجتماعی شده که اعتراض مردم را به دنبال داشت. طرح های پیشنهادی بعدی نیز به دلیل عدم لحاظ مشارکت مردمی به نتیجه نرسید.

حاج علی اکبری گفت: در حال حاضر، طراحی ایجاد یک محله مسکونی با مولفه های ایرانی اسلامی با تمرکز بر زمین های تملک شده انجام گرفته است. تهیه طرح از حدود یک ماه پیش آغاز و در همین رابطه، با مجموعه ای وابسته به دانشگاه هنر قرارداد منعقد شده و ظرف شش ماه تهیه طرح به نتیجه خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران ادامه داد:‌ قرار است بعد از تصویب طرح در کمیسیون ماده پنج، سازمان نوسازی یک سری پروژهای پایلوت را در نفر آباد آغاز کند که برخی از آن ها پروژه های مسکن الگو هستند و برخی نیز در جهت بهسازی محیط عمومی و تامین خدمات پشتیبان محله مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

وی گفت: اصولی که در تهیه این طرح وجود دارد این است که جا به جایی جمعیتی نخواهیم داشت و به شرط ادامه زندگی ساکنان فعلی، طرح به سرانجام خواهد رسید. ضمن اینکه طرح به صورت مشارکتی و از پایین به بالا خواهد بود و مردم محله در فرایند برنامه ریزی حضور خواهند داشت.

حاجی علی اکبری گفت: امیدواریم تا پنج ماه آینده طرح تهیه شود تا بتوانیم بعد از تصویب، این دو محله را از وضعیت فعلی خارج کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025530

وب گردی

وب گردی